Cum văd telespectatorii noştri modul în care autorităţile alocă bani pentru investiţiile în infrastructură:
Cornel Ichim, Bucureşti: O ţară în care se vorbeşte despre "baroni!" este o ţară care a rămas la nivelul Evului Mediu. Atunci, stăpânii aveau drepturi maxime asupra oamenilor şi lucrurilor. Acest fapt s-a perpetuat la nivelul multora din cei de azi, ei nefiind interesaţi de un nivel de cultură, relaţii şi mai ales de comunicare. Autostrăzile ar fi facilitat contactul mult mai uşor cu cei din zone mai evoluate care ne-ar fi deschis ochii!
Claudiu Picu: Arestati coruptii si confiscati-le averile, doar atunci va putea Romania sa se dezvolte.
Cristian Jurcov: Acum, deviza celor care trebuie să organizeze construcţia drumurilor sau autostrăzilor este: "Dacă nu le pică nimic, nu se face"! Asta se numeşte trădarea interesului naţional.
Marian Marian: Tipic romanesc.
Cezar Borza: Auto ce? În România, autostrăzi terminate? Dar unde ne credem? În Germania? Franţa? Turiştii străini sunt "fascinaţi" de sălbăticia din România... chiar admiră şi "sălbăticia" din buget.
Stelian Dinu: Dacă v-aţi uita şi la alţii, cum ar fi Spania, spre exemplu, şi aici s-a furat cu nemiluita, dar pe lângă asta au şi făcut autostrăzi, drumuri. Spania, la un moment dat, a depăşit ţări mai mari în ce priveşte infrastructura.
Mircea Scarlat: Proiectul de construcţii autostrăzi pentru România a fost greşit de la început! Din cauza asta merge aşa de încet!
Cristian Viorel: Cred ca ar trebui întrebaţi miniştrii transporturilor şi prim-ministrul de ce sunt scumpe autostrăzile din România faţă de cele din Germania, de exemplu. Pe scurt, este vorba de metoda tehnică de construcţie a autostrăzii şi a drumurilor care în România este de 30 cm de asfalt, iar în Germania este de 5 cm de asfalt. În codiţiile în care asfaltul este cel mai scump material din constucţia unei autostrăzi şi este importat în proporţie de 90%.
Puiu Brânzei: De ce nu avem autostrăzi? Simplu, nicio guvernare nu a fost interesată ca România să aibă o reţea cât mai mare de şosele de mare viteză, ci de umplerea conturilor personale cu mare viteză. Soluţia? Arestarea tuturor celor implicaţi şi confiscarea averilor.
Adriana Cioara: Investiţiile în infrastructură rutieră sunt vitale şi pentru turismul românesc. Locuiesc în Timişoara şi pentru noi, cei din vestul ţării, e mult mai uşor să plecăm în Ungaria şi Austria decât în Moldova sau pe litoralul românesc.
Sabin Mihu, Canada: Nu se poate să avem atâtea taxe cu destinaţia infrastructură şi banii să fie amestecaţi într-un cont comun de unde Guvernul să se servească discreţionar, ori de câte ori are nevoie sau urgenţe mai mult sau mai puţin electorale. Avem nevoie de un cont special (...) Acolo se vor duce vigneta, impozitul auto, eventuale taxe de autostradă, accizele din carburanţi, etc...Precizez că în Canada şi SUA nu există impozit auto, vignetă sau aberaţia numită "timbru de mediu". Singura taxa percepută de stat este numărul de înmatriculare şi aceasta nu diferă în funcţie de vârsta maşinii, mărime motor sau alte găselniţe. Taxa de număr se ridică la 70-80 de dolari pe an, în cazul provinciei Alberta, una din cele mai prospere zone din Canada. Şi aici există lupte politice, scandaluri, imperfecţiuni, dar în urmă rămâne ceva făcut, finalizat. Autostrăzile sunt şansa României, poate singura.
________________
Vă aşteptăm mesajele şi comentariile pe site-ul nostru, la secţiunea DigiVOX. Vrem să ştim, de asemenea, părerile românilor din alte colţuri ale lumii, de la care dorim să aflăm şi cât de importantă este dezvoltarea infrastructurii pentru autorităţile altor state. Pentru românii din diaspora am deschis deja o secţiune pe site-ul nostru - Consulatele DIGI - unde vă invitam să ne trimiteţi toate opiniile dumneavoastră.