După ce în februarie, România se prezentase dezamăgitor la Târgul Internațional de la Madrid, acum standul arată ceva mai bine. Iar cei care se opresc aici sunt întâmpinaţi cu un veritabil festin - sarmale, mămăligă şi plăcinte cu mere şi brânză.
Progresele par însă să se termine în acest punct. Agenții de turism spun că nu știu multe lucruri despre România și că Dracula și castelul Bran sunt singurele obiective româneşti cunoscute peste hotare.
„Adevărul e că Dracula atrage și americanii ne-au făcut o mare publicitate făcând 272 de pelicule despre Dracula. Avem succes pe tema aceasta și pe America Latină, cu care lucrăm”, spune Maria Oancea, directorul agenției de turism Mary Tour Grup.
Turişti s-ar găsi şi în ţări îndepărtate, însă aceştia sunt descurajaţi de problemele pe care le întâmpină ca să ajungă în România.
„Există mult interes în Pakistan, am vorbit în urmă cu un an să aducem un grup de persoane de la niște companii farmaceutice, dar se pare că sunt tot felul de restricții referitoare la viză, așa că am fost nevoiți să ducem acel grup în alte țări din Uniunea Europeană”, explică un agent de turism din Pakistan.
Peste 80 de ţări sunt prezente la Târgul de Turism de la Barcelona, care prezintă peste 7.000 de destinaţii turistice, hoteluri, produse şi servicii din întreaga lume.