În majoritatea spitalelor româneşti, la sfârşitul fiecărei luni, un angajat al unităţii introduce manual reţetele în programul informatic, astfel încât acestea să fie acceptate de Casa de Asigurări. Este varianta adaptată de eliberare a reţetelor electronice. Teoretic, sistemul este operaţional de la 1 iulie, dar practic unităţile medicale sunt încă nepregătite pentru el. La Spitalul Judeţean din Cluj, numai achiziţionarea semnăturii electronice pentru toţi doctorii costă în jur de 60.000 de lei.
La fel se întâmplă şi la Timişoara. Reţete electronice nu se eliberează nici la Spitalul de Boli Infecțioase, nici la Maternitatea Bega.
„Deocamdată la noi în spital nu se scriu rețete on-line, doar offline, sau varianta normală în trei exemplare. Pentru a scrie în varianta online este nevoie de semnătura electronică a fiecărui medic în parte”, a declarat Voichița Lăzureanu, director medical Spitalul de Boli Infecțioase Victor-Babeș Timișoara
„Noi îndrumăm pacienta către medicul de familie pentru a prescrie rețete compensate”, a spus și Elena Bernad, medic primar ginecolog
Dar, conform legii, medicii de familie nu au voie să transcrie reţetele emise în spitale. Aşa că, de la 1 ianuarie, pacienţii riscă să rămână fără medicamente compensate sau gratuite, dacă spitalele nu îşi pun la punct sistemul de eliberare electronică a reţetelor.