Foto: metrorex.ro
„Pe magistrala 4 de metrou s-au verificat lucrările aferente proiectului Magistrala 4. Racordul 2. Secţiunea Parc Bazilescu – (PS Zarea) Străuleşti, proiect ce a fost admis în vederea finanţării din
fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T - Fonduri de Coeziune - Magistrala 4, Racordul 2 - Secţiunea Parc Bazilescu – (PS Zarea) Străuleşti și reprezintă o extindere a liniei de metrou aflată în
operare – Magistrala 4, Racordul 2 - Gara de Nord – Parc Bazilescu”, informează un comunicat de presă al Metrorex.
Magistrala 4 de metrou leagă cartierele din nord-vest-ul Capitalei cu Gara Basarab, Gara de Nord şi zona centrală, având conexiune cu linia în funcţiune, Magistrala 1, la staţia de metrou Basarab şi la staţia de metrou Gara de Nord.
Valoarea totală a proiectului este de 172.265.048 Euro (fără TVA), din care contribuţia Comisiei Europene este de 116.646.925 Euro.
„Pe parcursul vizitei reprezentanţii Comisiei Europene au constatat că lucrările se desfăşoară într-un ritm corespunzător şi că banii alocaţi au fost utilizaţi conform prevederilor contractuale”, subliniază Metrorex.
„Cel de-al doilea obiectiv al vizitei a fost magistrala 2, Berceni – Pipera. În staţiile Piaţa Romană, Piaţa Unirii 1 şi Piaţa Unirii 2 s-au vizitat spaţiile tehnice şi spaţiile publice. A fost constatată starea tehnică a tuturor echipamentelor şi aspectul general al staţiilor. De asemenea s-a observat şi starea
infrastructurii dintre aceste staţii, pe tunelul de legătură dintre Piaţa Romană şi Piaţa Unirii 2. Toate instalaţiile de pe magistralele 1, 2 şi 3 sunt instalaţii cu durata de viaţă depăşită, motiv pentru care lucrările de refacere sunt absolut necesare. În urma constatărilor, la propunerea Metrorex, Comisia Europeană analizează introducerea spre finanţare inclusiv a lucrărilor de pe Magistralele 1 şi 3.
„Proiectul privind îmbunătăţirea serviciilor de transport public cu metroul pe Magistrala 2, Berceni – Pipera face parte din acelaşi program – POS-T- Fonduri de Coeziune, este in valoare de 403 milioane de euro (fara TVA), iar lucrările vor demara în anul 2015. Astfel, se va înlocui complet calea de rulare pe o lungime de 19 km (cale dublă) în aşa fel încât încât să corespundă standardelor europene referitoare la zgomot şi vibraţie, utilizate în Uniunea Europeană şi adoptate şi de România. De asemenea, vor fi modernizate toate instalaţiile (de automatizare trafic, electrice, sanitare, de ventilaţie, de informare a publicului călător) şi se vor reface toate finisajele. Se va continua accesibilizarea staţiilor de metrou pentru persoanele cu dizabilităţi”, menționează sursa citată.