De două luni muncitorii de la Drumuri s-au apucat să repare cei 22 de kilometri din autostrada Orăştie-Sibiu, închişi încă din septembrie anul trecut. Greul îl reprezintă reconstruirea celor 225 de metri demolaţi, după ce s-a descoperit apă la 8 metri sub asfalt. Deocamdată, lucrările nu sunt foarte avansate.
Dan Costescu, ministrul Transporturilor, declara în 7 iunie: „S-a trecut de faza de decapare şi se ajunge la stratul de bază. Sunt în fază de umplere a tranşeelor drenante. Urmează să se pună corpul autostrăzii şi după straturile asfaltice”.
Până acum, repararea autostrăzii a înghiţit peste 3,7 milioane de lei. Din aceşti bani s-au cumpărat materiale de construcţie şi s-au închiriat 13 utilaje. Se plăteşte pentru ele între 100 şi 210 lei pe oră. Şefii de la Drumuri estimează că vor mai avea nevoie de încă 22 de utilaje şi că vor mai cheltui încă 8 milioane de lei pe materiale de construcţii, inclusiv asfalt. În total, în craterul din mijlocul autostrăzii se vor îngropa peste 13,3 milioane de lei, adică nu mai puţin de 2,9 milioane de euro. Cam cât costă realizarea de la zero a unui kilometru de drum expres.
Într-un răspuns pentru Digi24, şefii de la Drumuri spun că abia după ce va fi gata proiectul pentru repararea autostrăzii şi vor fi identificate toate problemele, vor putea spune cu exactitate costul lucrările de refacere a şoselei dintre Cunţa şi Sălişte.
Un document prezentat săptămâna trecută de Digi24 vorbea despre fisuri existente şi pe alte porţiuni din autostradă care însumează aproape un kilometru.
Lucrările ar trebui să se încheie la începutul toamnei, când autostrada ar trebui redeschisă şoferilor.
Dan Costescu, ministrul Transporturilor, declara în 7 iunie: „Colegii sunt încă în grafic şi ne menţinem termenul de septembrie. În septembrie sigur circulăm acolo”.
Bani cheltuiţi cu reparaţiile vor fi recuperaţi de la firma care a construit autostrada, Impregilo Salini.
Cătălin Homor, director general al CNADNR, declara în 2 februarie: „Avem două scrisori de garanţie în cuantum de 90 de milioane de lei. In momentul de fata se lucrează la determinarea pagubelor şi prejudiciilor produse astfel încât în momentul în care executam acele scrisori de garanţie să avem o justificare solidă”.
Bucata de 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte a costat peste 600 milioane de lei, fără TVA, bani din care firma italiană Impregilo a încasat aproape toată suma.