Repararea autostrăzii Sibiu-Orăştie costă aproape 3 milioane de euro 

Data publicării:
autostrada

De două luni muncitorii de la Drumuri s-au apucat să repare cei 22 de kilometri din autostrada Orăştie-Sibiu, închişi încă din septembrie anul trecut. Greul îl reprezintă reconstruirea celor 225 de metri demolaţi, după ce s-a descoperit apă la 8 metri sub asfalt. Deocamdată, lucrările nu sunt foarte avansate.

Dan Costescu, ministrul Transporturilor, declara în 7 iunie: „S-a trecut de faza de decapare şi se ajunge la stratul de bază. Sunt în fază de umplere a tranşeelor drenante. Urmează să se pună corpul autostrăzii şi după straturile asfaltice”.

Până acum, repararea autostrăzii a înghiţit peste 3,7 milioane de lei. Din aceşti bani s-au cumpărat materiale de construcţie şi s-au închiriat 13 utilaje. Se plăteşte pentru ele între 100 şi 210 lei pe oră. Şefii de la Drumuri estimează că vor mai avea nevoie de încă 22 de utilaje şi că vor mai cheltui încă 8 milioane de lei pe materiale de construcţii, inclusiv asfalt. În total, în craterul din mijlocul autostrăzii se vor îngropa peste 13,3 milioane de lei, adică nu mai puţin de 2,9 milioane de euro. Cam cât costă realizarea de la zero a unui kilometru de drum expres.

Într-un răspuns pentru Digi24, şefii de la Drumuri spun că abia după ce va fi gata proiectul pentru repararea autostrăzii şi vor fi identificate toate problemele, vor putea spune cu exactitate costul lucrările de refacere a şoselei dintre Cunţa şi Sălişte.

Un document prezentat săptămâna trecută de Digi24 vorbea despre fisuri existente şi pe alte porţiuni din autostradă care însumează aproape un kilometru.

Lucrările ar trebui să se încheie la începutul toamnei, când autostrada ar trebui redeschisă şoferilor.

Dan Costescu, ministrul Transporturilor, declara în 7 iunie: „Colegii sunt încă în grafic şi ne menţinem termenul de septembrie. În septembrie sigur circulăm acolo”.

Bani cheltuiţi cu reparaţiile vor fi recuperaţi de la firma care a construit autostrada, Impregilo Salini.

Cătălin Homor, director general al CNADNR, declara în 2 februarie: „Avem două scrisori de garanţie în cuantum de 90 de milioane de lei. In momentul de fata se lucrează la determinarea pagubelor şi prejudiciilor produse astfel încât în momentul în care executam acele scrisori de garanţie să avem o justificare solidă”.

Bucata de 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte a costat peste 600 milioane de lei, fără TVA, bani din care firma italiană Impregilo a încasat aproape toată suma.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum arată Ștefan Hrușcă acum, la 67 de ani. Artistul este de nerecunoscut
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...