Repararea autostrăzii Sibiu-Orăştie costă aproape 3 milioane de euro 

Data publicării:
autostrada

De două luni muncitorii de la Drumuri s-au apucat să repare cei 22 de kilometri din autostrada Orăştie-Sibiu, închişi încă din septembrie anul trecut. Greul îl reprezintă reconstruirea celor 225 de metri demolaţi, după ce s-a descoperit apă la 8 metri sub asfalt. Deocamdată, lucrările nu sunt foarte avansate.

Dan Costescu, ministrul Transporturilor, declara în 7 iunie: „S-a trecut de faza de decapare şi se ajunge la stratul de bază. Sunt în fază de umplere a tranşeelor drenante. Urmează să se pună corpul autostrăzii şi după straturile asfaltice”.

Până acum, repararea autostrăzii a înghiţit peste 3,7 milioane de lei. Din aceşti bani s-au cumpărat materiale de construcţie şi s-au închiriat 13 utilaje. Se plăteşte pentru ele între 100 şi 210 lei pe oră. Şefii de la Drumuri estimează că vor mai avea nevoie de încă 22 de utilaje şi că vor mai cheltui încă 8 milioane de lei pe materiale de construcţii, inclusiv asfalt. În total, în craterul din mijlocul autostrăzii se vor îngropa peste 13,3 milioane de lei, adică nu mai puţin de 2,9 milioane de euro. Cam cât costă realizarea de la zero a unui kilometru de drum expres.

Într-un răspuns pentru Digi24, şefii de la Drumuri spun că abia după ce va fi gata proiectul pentru repararea autostrăzii şi vor fi identificate toate problemele, vor putea spune cu exactitate costul lucrările de refacere a şoselei dintre Cunţa şi Sălişte.

Un document prezentat săptămâna trecută de Digi24 vorbea despre fisuri existente şi pe alte porţiuni din autostradă care însumează aproape un kilometru.

Lucrările ar trebui să se încheie la începutul toamnei, când autostrada ar trebui redeschisă şoferilor.

Dan Costescu, ministrul Transporturilor, declara în 7 iunie: „Colegii sunt încă în grafic şi ne menţinem termenul de septembrie. În septembrie sigur circulăm acolo”.

Bani cheltuiţi cu reparaţiile vor fi recuperaţi de la firma care a construit autostrada, Impregilo Salini.

Cătălin Homor, director general al CNADNR, declara în 2 februarie: „Avem două scrisori de garanţie în cuantum de 90 de milioane de lei. In momentul de fata se lucrează la determinarea pagubelor şi prejudiciilor produse astfel încât în momentul în care executam acele scrisori de garanţie să avem o justificare solidă”.

Bucata de 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte a costat peste 600 milioane de lei, fără TVA, bani din care firma italiană Impregilo a încasat aproape toată suma.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Un bărbat și-a cumpărat cea mai ieftină mașină din lume. Ce poate să facă această la nici 2.500 de euro
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Richard Gere, dezvăluiri despre mutarea în Spania: „Soția mea mi-a dat șapte ani în SUA!” Alejandra e mai...
Adevarul
Cresc impozitele pe venituri din activități independente în 2025. Când se declară și cum se raportează
Newsweek
570 lei în plus la pensie timp de 6 luni pentru anumiți pensionari. Cum intri în posesia banilor?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
avem acelasi sange
“Avem același sânge”. Facem apel la donarea de sânge, dar și la reforma sistemului de transfuzie
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Angelina Jolie, după ce a luat prima lecție de operă pentru filmul "Maria": "Am tras aer în piept și am...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...