Reformă feroviară cu 100 de oameni în plus

Data publicării:
trenuri triaj

Cei 100 de angajaţi ai Autorităţii de Reformă Feroviară se vor a fi creierul din spatele restructurării căii ferate. Ei vor decide la câţi kilometri de cale ferată renunţă România, dar şi principiile după care se stabilesc tarifele de utilizare a infrastructurii şi modalitatea de acordarea a subvenţiei pentru companiile de transport de călători. În plus, ar trebui să cumpere locomotive şi vagoane.

Specialiştii din transporturi consideră însă că nu este nevoie de o asemenea autoritate. Multe din atribuţii sunt deja îndeplinite de CFR SA, compania care gestionează calea ferată, iar altele de Direcţia de Transport Feroviar din cadrul Ministerului Transporturilor.

„Noi nu putem fi de acord să înfiinţăm o astfel de autoritate cu 100 de persoane în condiţiile în care an de an calea ferată se restructurează şi personalul din execuţie este disponibilizat”, spune Iulian Măntescu, lider de sindicat.

Discuţia iniţială cu FMI viza un termen al finalizării reformei sectorului feroviar de cinci ani. La momentul lansării ideii se vehicula o structură mai suplă, cu 50 de angajaţi. Problema reformei sistemului feroviar din România nu va fi rezolvată de apariţia unei noi structuri”, a declarat Elena Tudose, director de programe în Institutul de Politici Publice.

Şefii din Transporturi dau asigurări că noua autoritate nu va prelua din atribuțiile companiilor de sub autoritatea ministerului, ci va acoperi o arie de activități noi.

Iniţial, ARF se va finanţa dintr-un împrumut din trezorerie de 25 de milioane de lei. Ulterior, banii vor veni din tarife plătite de operatorii feroviari şi din fonduri europene.

George Buruiană, director general Cargo Trans, fost director CFR Marfă, este de părere că „va fi un tarif nou care se va naşte şi care va fi aplicat operatorilor şi gestionarului de infrastructură. Orice tarif nou, având în vedere nivelul actual al tarifului de acces, este greu de suportat.”

Dacă într-adevăr se vrea o nouă instituţie de control, să fie plătită de la bugetul de stat, nu din banii pe care îi produc operatorii şi gestionarul de infrastructură pentru că atunci şi puţinele venituri pe care le avem se diminuează”, a adăugat Iulian Măntescu.

Noua autoritate ar urma să aibă cinci direcţii şi va fi condusă de un Consiliu format din cinci membri, ale căror salarii vor fi stabilite prin ordin al ministrului Transporturilor. Potrivit sindicaliştilor, instituţia ar urma să fie înfiinţată în regim de urgenţă până la finalul acestei luni. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
S-a născut în închisoare, iar acum doctorii i-au mai dat o lună de trăit. Băiatul suferă de...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
„Tipul acela gay”. Elon Musk, vizat de declarațiile electorale ale lui Tim Walz, partenerul de campanie al...
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani