Protestul a început în jurul orei 17.30, când s-a încheiat ziua de lucru pe șantier. Trei firme care au subcontractat lucrări de la Romstrade au hotărât să blocheze locul unde se organizează șantierul. Mai mult, muncitorii au blocat mașinile șefilor de la firma constructoare principală și i-au împiedicat să plece acasă.
Una dintre firme, care asigură mai mult de 50% dintre utilaje și a furnizat și o parte din materiale, spune că datoriile acumulate prin plățile care nu au mai fost efectuate de Romstrade de câteva luni însumează 2,6 milioane de lei.
Firma Romstrade pare să-și fi sistat total plățile. Unii muncitori, angajați direct de Romstrade, spun că nu au mai primit salariile din luna august.
Reprezentanții firmelor subcontractoare au fost chemați la negocieri în barăcile de pe șantier. Lucrurile s-au mai calmat și protestatarii au promis că deblochează mașinile șefilor, însă vineri dimineață au de gând să reia protestul și să nu iasă la muncă pe șantier.
Contract reziliat
Săptămâna trecută,Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat că va rezilia contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii Nadlac-Arad, încheiat cu o asociere din care face compania Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.