Actualizare 12:45 Uniunea Europeană a transmis că informațiile publicate în presă sunt false.
„Mail on Sunday, de exemplu, foloseste un citat dintr-un purtător de cuvânt al Comisiei, dar alege să elimine prima și cea mai importantă propoziție, care a fost aceasta: "Comisia nu a prezentat - și nu are în curs - chiar și o recomandare fără caracter obligatoriu".
Mai departe, UE explică faptul că, în trecut, Comisia s-a implicat în cercetările realizate de ISA (Societatea Internațională de Automatică) privind tehnologiile de limitare a vitezei, deja montate la camioanele și autobuzele.
Propunerea este inclusă într-o nouă serie de măsuri pentru siguranţă în trafic, măsuri ce au scopul de a reduce cu o treime numărul morţilor în accidentele rutiere.
Una dintre variante ar fi ca aceste limitatoare de viteză să se blocheze la cel mult 110 kilometri pe oră.
Măsura propune ca toate maşinile noi să fie dotate cu o cameră video care să înregistreze limitările de viteză de pe diverse artere, iar un sistem să apese automat frânele, în condiţiile în care viteza respectivă este depăşită.
Anual, pe drumurile europene au loc aproximtiv 30.000 de decese provocate din cauza accidentelor rutiere.