Proiect controversat. Lucrările la Pasajul Presei încep în câteva luni şi costă 75 de milioane de lei

Data publicării:
pasaj
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Împotriva proiectului s-au pronunţat deja câteva organizaţii non-guvernamentale, alături de Ordinul Arhitecţilor din România.

Primarul Sorin Oprescu deja a denumit proiectul Pasajul Scânteia. Tunelul de 740 de metri lungime va costa 75 de milioane de lei, sumă din care primăria nu are, deocamdată, decât 15 milioane.

Intrarea de nord a pasajului va fi construită pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, în dreptul Fântânii Mioriţa. Capătul celălalt va ieşi din subteran în bulevardul Kiseleff şi va permite accesul şi către Bulevardul Mărăşti. Cel dintâi măr al discordiei îl reprezintă pasajul pietonal prevăzut în proiect, faţă de care asociaţiile civice protestează, dar pentru care edilii au o explicaţie.

„În Piaţa Presei Libere este proiectată o stație de metrou, una foarte importantă, care asigură legătura spre Otopeni, este pe undeva logic să existe şi un pasaj pietonal”, spune Gheorghe Pătrașcu, arhitectul Primăriei Capitalei.

S-a alăturat opoziţiei la acest proiect şi Ordinul Arhitecţilor din România, organizaţie care a şi explicat obiecţiile sale într-o scrisoare către Sorin Oprescu.

„Vorbim de un impact asupra mediului. Vegetația din zonă va fi afectată pe de-o parte de șantier, pe perioada lucrărilor, pe de altă parte prin facilitarea traficului care va crește poluarea aerului”, explică Irina Zamfir, reprezentant ONG.

Cetăţenii se tem însă de altceva: ca nu cumva şantierul să fie început şi apoi lăsat în voia sorţii. Mai ales că primăria nu are decât o cincime din banii necesari lucrării.

Ordinul Arhitecţilor a cerut încă din 2011 ca bulevardele Kiseleff şi Aviatorilor să fie declarate monumente istorice - asta ar fi blocat definitiv planurile de realizare a pasajului, însă Ministerul Culturii a respins solicitarea.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Surpriza din declarația de avere a lui Victor Ponta! În ce și-a investit banii candidatul
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Pro FM
Justin și Hailey Bieber, luați peste picior de fani. Sunt acuzați că au copiat vacanța Selenei: „Aceeași...
Film Now
Macaulay Culkin a câștigat milioane de dolari încă din copilărie, dar nu știe să conducă. Brenda Song l-a dat...
Adevarul
Rivalii chinezi ar putea îngropa Tesla. O nouă tehnologie de încărcare a companiei chineze BYD oferă o...
Newsweek
Șeful Casei de Pensii, anunț despre creșterea pensiilor din toamnă. „Majorările să fie sustenabile”
Digi FM
Mitică Dragomir, dezvăluiri despre divorțul lui Dan Șucu: „Nu e normal să îi dai soției tale jumătate din...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Autoritățile au crezut că au găsit un vultur rănit, dar când l-au analizat, au izbucnit în râs. Ce avea, de...
Film Now
Fiul lui Robert De Niro s-a transformat radical. Aaron Kendrick, surprins de paparazzi cu părul roz și tocuri
UTV
Mădălina Ghenea a defilat în lenjerie intimă pe străzile din New York. Actrița a întors toate privirile