Începând de sâmbătă, în jurul prânzului, clienţii băncii ING nu au mai putut să facă plăţi cu cardul, la magazine sau pe internet şi nici nu au putut accesa online conturile. Nu s-a precizat motivul exact care a dus la această situaţie.
ACTUALIZARE 23:25 Serviciile ING sunt funcţionale. Acum şi tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomat sunt disponibile, anunţă banca într-un nou comunicat.
„Ne cerem scuze încă o dată pentru toate neplăcerile create. Am tratat situaţia cu maximă prioritate şi am lucrat cu toate resursele necesare pentru a rezolva problemele tehnice cât mai repede posibil.
Continuăm să monitorizăm stabilitatea serviciilor”, precizează ING Bank Romania.
Oficialii băncii au explicat pentru Digi24 că se confruntă cu un incident tehnic, cel mai mare de până acum, dar că lucrează la remedierea problemelor. Problemele au apărut în jurul orei 13:00, când sistemul de stocare a datelor a început sa genereze erori. Oficialii ING dau asigurări că problema tehnică nu a pus niciun moment în pericol datele si sumele de bani ale clienţilor.
Reprezentanţii băncii anunţaseră în jurul orei 22:00 că sistemul de internet banking e din nou funcţional.
ACTUALIZARE 21:50 - ING anunță că serviciul Home’Bank funcţionează:
„Vă informăm că serviciul Home’Bank a fost remediat şi este acum disponibil.
Avansăm cu testarea soluţiilor pentru remedierea celorlalte servicii şi pe măsură ce acestea sunt stabile, le vom repune succesiv în funcţiune.
Vom continuă să va informăm cu privire la evoluţia situaţiei”.
ACTUALIZARE 19:40 - ING face precizări cu privire la problemele tehnice care au afectat clienții băncii. În acest sens, banca a trimis un comunicat pe care îl redăm, integral, mai jos:
„Vă informăm că astăzi, 10 septembrie, orele 13:00, sistemul de stocare a datelor a început să genereze erori în operare. Ca urmare a acestei situații tehnice neprevăzute, atât rețeaua de ATM-uri, sistemele de acceptare a cardurilor ING cât și serviciul Home’Bank au devenit indisponibile.
Lucrăm împreună cu furnizorii sistemului afectat în regim de maximă urgență pentru remedierea acestei situații în cel mai scurt timp posibil. Această problemă tehnică nu a pus niciun moment în pericol datele și disponibilitățile bănești ale clienților ING, care sunt în deplină siguranță.
Vom informa periodic clienții cu privire la stadiul remedierii acestei situații neplăcute.
Ne cerem scuze pentru toate neplăcerile create și vă asigurăm că, împreună cu furnizorul platformei tehnice afectate, tratăm rezolvarea acestei probleme în regim de maximă prioritate.”
„Bună ziua, aţi sunat la ING Bank. În acest moment, întâmpinăm o problemă tehnică generală, vă cerem scuze pentru situaţia creată şi vă asigurăm că specialiştii noştri o vor soluţiona în cel mai scurt timp posibil”, este mesajul care se aude când apelezi telefonul băncii.
ING este una dintre cele mai mari 10 bănci din România, aflându-se pe locul şapte la finalul anului 2015 după active, cu o cotă de piaţă de 6,3%.
Banca avea 866.000 de clienţi activi în România la finalul lui 2015, după ce a atras 96.000 de clienţi noi anul trecut.
Spre deosebire de celelalte mari bănci din sistemul bancar românesc, ING nu este înregistrată ca bancă în România, ci are statut de sucursală la Bucureşti a ING Bank Amsterdam, precizează News.ro.