Primul pod al pasajului Mihai Bravu, care traversează râul Dâmboviţa, a fost inaugurat. Şoferii pot circula de acum pe un singur sens, însă edilul şef al Capitalei, Sorin Oprescu, promite că şi cel de al doilea pod va fi gata la sfârşitul anului. Pe hârtie, pasajul Mihai Bravu va face mai uşoară viaţa şoferilor din patru mari cartiere ale Bucureştiului. Locuitorii din zonă spun însă că soluția este doar una parțială, care nu va muta blocajele decât o intersecție mai încolo.
„Încalecă două sectoare, la figurat, podul. A durat destul de mult şi eu îmi cer scuze dintr-o serie întreagă de, mă rog, dacă pot fi scuzat faţă de bucureşteni. Sunt fericit că compania care lucrează aici deja a progresat foarte mult. Au făcut posibil ca cel de-al doilea pod să avem speranţa că spre sfârşitul anului ăsta este gata”, a spus Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei.
Primul pod al pasajului Mihai Bravu, lung de 675 de metri, a fost gata după trei ani şi a fost executat de doi constructori. Deocamdată, motive de bucurie nu au decât şoferii care circulă dinspre Calea Văcăreşti spre Şoseaua Mihai Bravu.
Încrezători sunt şi italienii de la Astaldi, care au preluat lucrarea în toamna trecută, după ce Primăria Capitalei a reziliat contractul cu Romstrade, firma omului de afaceri Nelu Iordache, anchetat penal. „Nu sunt motive să nu credem că nu va fi finalizat în decembrie. Noi am început lucrarea în octombrie anul trecut. Au trecut şapte luni - şase luni efective având în vedere că a fost iarnă”, spune Ioan Costinea, managerul de proiect. Tot el spune că lucrarea a fost preluată de Astaldi în momentul în care era executată în proporţie de circa 30%.
Şoferii spun că soluția găsită de autorități pentru a fluidiza traficul în zonă este parțială. După ce vor coborî de pe pasajul care a costat peste 20 de milioane de euro, maşinile se vor bloca într-o intersecţie aflată la un kilometru de acest loc, spun şoferii. Acolo, primăria vrea să construiască un alt pasaj, de data aceasta subteran.
Primăria are planuri să reabiliteze şi vechiul pod de peste Dâmbovița aflat în zonă, ceea ce ar putea crea noi probleme în trafic. „Grija noastră este pentru podul de jos, pentru podul istoric de peste Dâmboviţa. Să îl refacem şi să îl lărgim puţin”, a spus Sorin Oprescu.
Pasajul Mihai Bravu este format din două poduri paralele, fiecare cu câte două benzi. Autorităţile estimează că, la terminarea lucrărilor, acesta va fi traversat zilnic de 48.000 de maşini, întrucât va lega patru mari cartiere şi va face legătura cu zona de nord a oraşului.