Deşi pe rol sunt mii de procese, în sala de judecată administraţia locală este reprezentată de doar șapte consilieri juridici.
Cheltuielile de judecată plătite de Primăria Timişoara în acest an depăşesc 1 milion de lei. Tot atât este şi valoarea despăgubirilor plătite de municipalitate. Încasările în schimb, nu ating 200.000 de lei. Timişorenii cred că ar trebui ca un cabinet de avocatură să se ocupe de procesele dificile.
Municipalitatea ar vrea să facă angajări pentru a putea face faţă volumului mare de procese.
„Avem un deficit de personal în cadrul Serviciului Juridic şi asta sper, ca după ce se vor produce şi efectele legate de Ordonanţa Guvernamentală, sper să putem să angajăm ceva mai uşor persoane în cadrul Serviciului Juridic”, spune viceprimarul Dan Deaconu.
Specialiştii propun o altă soluţie pentru a diminua cheltuielile primăriei.
„O externalizare a acestor servicii juridice către case de avocatură, către birouri de avocatură, cu siguranţă ar aduce un plus de câştig financiar dacă nu mai mult, cu siguranţă şi anumite procese vor fi evitate, fiindcă nu este de dorit ca din orice neînţelegere şi orice litigiu să ajungă până la urmă pe instanţă”, spune avocatul Călin Stăiculescu.
În primele șapte luni ale acestui an, pe rolul instanţelor de judecată au fost peste 6.000 de cauze în care a fost implicată municipalitatea.