La cinci luni de la începerea lucrărilor, constructorul lucrează încă la pereţii de susţinere ai viitorului pasaj. Doar pe vreo 400 de metri, jumătate din lungimea tunelului. Muncitorii au terminat de turnat pereţii verticali ai pasajului, iar acum lucrează la planşeu. După ce acesta va fi gata vor intra în subteran utilajele care vor începe să sape tunelurile.
Tunelul dinspre bulevardul Mărăşti este deja în urmă faţă de grafic. O recunoaşte chiar unul dintre responsabilii de lucrări: „Termenul e termen, însă noi am stat din cauza unor reţele de gaze două luni. Iar cablurile de aici se vor muta pe nişte trasee definitive”.
Reprezentantul firmei de construcţii spune că lucrările au ajuns la jumătate, dar că vor înainta greu de acum înainte: „Primăria nu a dat niciun ban până acum. Oamenii ăia care lucrează acolo trebuia să li se încarce pe 10 cardul cu leafa”.
Din biroul lui, arhitectul şef al Bucureştiului vede însă deja luminiţa de la capătul tunelului.
„În mod normal, cam tot ce sunt şantiere importante ar trebui terminate în toamna aceasta. Pasajul Piaţa Presei, Calea Victoriei... Astea ar trebui terminate”, spune Gheorghe Pătraşcu.
Deocamdată, cele peste 30.000 de maşini care trec zilnic prin intersecţia de la Piaţa Presei Libere, se înghesuie în zona sugrumată de lucrări.
„Groaznic! Cel puţin pe artera asta de aici e dezastru”, spune unul dintre șoferi.
Pasajul din Piaţa Presei ar trebui să elimine ambuteiajele create de şoferii care vin dinspre Ploieşti. Va avea două tuneluri şi 800 de metri o lungime.
Construcţia celor două tuneluri costă primăria Bucureştiului 63 de milioane de lei. Dacă lucrurile merg bine, pasajul trebuie inaugurat anul viitor, pe 18 ianuarie.