Coloana va fi folosită pentru a separa butanul din produsele petroliere. Este rezultatul a 25.000 de ore de muncă. În cifre, produsul final este impresionant.
„Are 55 de metri, patru metri în diametru, o greutate estimată la 250 de tone”, spune Ovidiu Ionaşcu, directorul de producţie şi logistică al companiei.
Traseul a fost stabilit încă de anul trecut, înainte ca muncitorii să înceapă construcţia. Un asemenea colos este foarte pretenţios.
„Pentru transport am alcătuit un convoi cu două linii de trailere pe mese rotative pentru a putea aborda virajele strânse de pe traseu”, spune Marius Tudose, managerul diviziei de transport a companiei.
Două milioane de euro valorează doar echipamentul de transport. Cea mai dificilă parte a traseului a fost prin oraşul Mizil, la intrarea în Prahova. Oamenii s-au uitat înmărmuriţi cum coloana imensă trece milimetric pe lângă casele lor. În unele curbe, au fost chiar demontaţi stâlpii de iluminat.
„Din datele pe care le avem noi este o premieră chiar europeană, nu numai românească”, spune Ovidiu Ionașcu.
Ca să evite incidentele, trailerele au străbătut traseul cu opt kilometri pe oră. Transportul a ajuns la destinaţie în siguranţă.