Autostrada demolată i-a făcut mai precauţi pe şefii de la Drumuri. Acum le cer italienilor de la Salini, care au construit şoseaua cu probleme Cunţa-Sălişte, garanţie de opt ani pentru lucrările pe care le fac pe Lugoj-Deva. Perioada este de două ori mai mare decât în mod normal. Autorităţile se pregătesc să deschidă săptămâna viitoare traficul pe 15 kilometri din acest drum de mare viteză.
O expertiză realizată în primăvară arată că italienii de la Salini nu au lucrat ca la carte pe 6 kilometri din autostrada Lugoj-Deva. Fostul ministru al Transporturilor Dan Costescu spunea atunci că sunt semne de întrebare inclusiv în privinţa calităţii materialelor de construcţie.
Deficienţele au fost între timp remediate, spun şefii de la Drumuri, care, însă, nu mai vor să rişte. Aşa că cer constructorului din Peninsulă să-şi monitorizeze propriile lucrările timp de opt ani. Potrivit unui document obţinut de Digi24 în toată această perioadă, va corecta pe costul său toate problemele apărute ca urmare a execuţiei defectuoase a lucrărilor.
Ar fi pentru prima oară când în România unui constructor i se cere să garanteze OPT ani lucrările la o autostradă. Potrivit unui raport al Consiliului Concurenţei din 2013, perioada de garanţie variază între 2 ani şi jumătate şi 4 ani.
Între timp, autorităţile se pregătesc să taie panglica. 15 din cei 29 de kilometri de şosea de mare viteză, pe care îi construiesc italienii de la Salini în vestul ţării, sunt gata.
Cătălin Homor, directorul general al CNAIR: „Au făcut inspecţia, au întocmit raportul astăzi. Şi premisele sunt ca săptămâna viitoare să se poată face recepţia acolo”.
Ceilalţi 50 de kilometri din autostrada Lugoj -Deva vor fi gata anul viitor, promit autorităţile. Excepţia fac cei 3 kilometri şi jumătate de tuneluri de lângă localitatea Holdea, la granita dintre judeţele Timiş şi Hunedoara. Pentru construcţia celor două tuneluri nu a fost lansată nici măcar licitaţia.