Ora 10.00. La 16 ore de la accident, un avion Hercules C-190 aterizează pe Baza 90, locul de unde pleacă toate misiunile medicale. Avionul e tras pe pistă, iar în jurul lui încep să roiasca militari. Primul lucru pe care îl fac este să-l alimenteze cu combustibil.
Ora 12.00. Îşi face apariţia la Baza 90 şi coordonatorul SMURD. Medicul supervizează echiparea avioanelor cu aparatură medicală. Tot ceea ce este nevoie pentru ca viaţa răniţilor să nu fie pusă în pericol în timpul zborului spre ţară este montat în aeronavă.
Ora 14.00. Lângă avionul Hercules este adusă o altă aeronavă. Un avion Spartan care va fi folosit pentru transportul răniţilor.
Cele două avioane militare de transport au fost deja echipate. Se așteaptă ordinul de zbor din Muntenegru pentru ca cele două avioane să decoleze de pe Otopeni.
În acelaşi timp, spitalele din Bucureşti intră şi ele în alertă, deoarece ar urma să fie aduși la Bucureşti 20 de răniţi.
La Spitalul Floreasca au fost eliberate deja trei paturi din secţia de terapie intensivă pentru a putea primi răniţii, iar în parcare a fost adusă o maşină de intervenţii în caz de accidente colective. A fost dotată cu tot ceea ce este nevoie - tărgi, tuburi de oxigen, medicamente, pentru a putea fi trimisă pe aeroport, acolo unde să sosească răniţii.
În alertă este şi Spitalul Universitar, unde medicii au primit dispoziţii să ţină libere paturi din secţiile de terapie intensivă. Dar, dacă rănile nu sunt grave, alţi pacienţi vor fi intrenaţi pe secţiile obișnuite.