Portul arată deplorabil. O parte din stâlpii de susţinere de pe ponton sunt îndoiţi şi s-au scufundat iar podeaua este distrusă încă de acum patru ani, din cauza bucăţilor de de gheaţă care se lovesc de ea iarna.
„La ora asta dacă nu se fac investiţii, nu cred că mai poate fi salvat. Siguranţa portului pe zi ce trece este în scădere”, spune doru Chiriac, administratorul portului.
„La data inaugurării, portul pentru ambarcaţiuni de agrement avea o lungime de 202 metri, însă acum are doar 162 de metri. Asta înseamnă că 40 de metri au fost efectiv înghiţiţi de ape”, transmite cortespondentul Digi24.
La început, aici puteau acosta 80 de vase. Acum, mai au loc doar 30 de ambarcaţiuni, ceea ce se dovedeşte ineficient din punct de vedere economic.
„Anul trecut noi am încasat 15.834 lei la portul de ambarcaţiuni, dar am cheltuit 103.720 lei pentru întreţinere şi pază şi alte lucrări care s-au efectuat în zonă”, spune Daniela Stroia, purtătoarea de cuvânt a societăţii în a cărei gestiune de află portul.
Administratorul spune că portul a fost amplasat greşit.
„Adevărul este că este amplasat greşit, ca poziţionare. Odată sunt curenţii Dunării care deranjează inclusiv ancorarea ambarcaţiunilor. Doi gunoiaele toate se opresc la noi pentru că este în afara malului cu 30 de metri”, susţine administratorul Doru Chiriac.
Primăria promite că va căuta o firmă care să administreze portul, într-un parteneriat public-privat, pentru a-l salva. Portul a costat 900.000 de euro, din care 100.000 de euro au fost plătiţi de Consiliul Local. Pentru readucerea lui la forma iniţială este nevoie acum de un milion de lei.