Imaginile sunt înregistrate în Capitală. În timpul zilei, în Sectorul 1, două persoane se apropie de SUV-ul alb, folosesc dispozitive speciale ca să deschidă portiera, iar apoi cu o cheie electronică universală pornesc bolidul şi pleacă. Poliţiştii spun că cel puţin un astfel de autoturism se fură în fiecare zi în Bucureşti.
„Unele sunt specializate în furturi de maşini, dezmembrarea lor şi valorificarea pieselor la mâna a doua. Dar cele mai multe sunt furate pentru a fi traficate. X5, X6. Daciile Duster, Logan şi Renault Megane şi Fluence sunt furate ca să fie folosite în ţară”, spune un ofițer al Poliției Capitalei.
Maşinile mai ieftine sunt furate din faţa blocurilor. Hoţii acţionează noaptea şi le preferă pe cele care nu au sisteme de alarmă. Autoturismele de peste 50.000 de euro sunt furate din cartiere rezidenţiale, din centrul oraşului sau din apropierea cluburilor scumpe, în zilele de weekend.
Apoi, infractorii se grăbesc să ajungă la graniţă. Din Capitală, SUV-urile ajung în Bulgaria, Turcia, Republica Moldova, Germania şi Franţa. Pentru fiecare vânzare ilegală, hoţii câştigă până la 15.000 de euro.
„O grupare, anul trecut, destructurată, de traficanţi şi hoţi de X5 şi X6 reuşeau să le treacă cu ajutorul unui vameş din Moldova. Hoţii treceau maşinile pe tura acestuia”, mai spune ofițerul de la Poliția Capitalei.
Jumătate din maşinile furate în Capitală sunt recuperate de poliţişti. Unele se întorc imediat la proprietari, altele zac şi doi ani de zile în parcări. Aşteaptă ca instanţele să dea decizii definitive în dosarele de furt.
Sunt maşinile pe care poliţiştii le numesc „sorcovă”. Adică acele autoturisme făcute din piesele altor vehicule. Seriile sunt modificate, iar proprietarii nu pot decât să îşi împartă scaunele, motorul sau caroseria. Anul trecut aproape 500 de autoturisme au fost furate în Bucureşti. 100 de hoţi au fost prinşi şi trimişi după gratii.