În prag de alegeri, electoratului îi sunt prezentate imagini ale politicienilor care pot fi confundate cu fotografiile acestora din urmă cu cel puţin 10 ani.
Transformările sunt spectaculoase: candidaţii devin brusc mai tineri, mai frumoşi şi mai fără riduri. Soluţia miraculoasă vine de la programele de editare a imaginilor.
„Mai tot timpul în context de alegeri este o oarecare tensiune între naturaleţe, care te apropie efectiv de popor, pentru că există un proces de identificare, şi tot ce ţine de cosmetizare.”, spune Radu Magdin, consultant politic.
Într-un afiş postat de câteva zile pe reţelele de socializare, apar candidaţii liberali la europarlamentare. Printre aceştia, de nerecunoscut, şi actualul europarlamentar Norica Nicolai.
„Asta s-ar putea să ducă la confuzii, pentru că una este imaginea pe care ai proiectat-o până atunci la televizor, formatul mai mult sau mai puţin obosit în funcţie de cât de alergată a fost ziua şi una este când, dintr-o dată, apari ca într-o reclamă. Dintr-odată, oamenii nu te mai recunosc”, susține Radu Magdin.
Retușarea fotografiilor politicienilor în campanii e o unealtă electorală veche. Şi una dintre cele mai la-ndemână tehnici de seducere a electoratului.
„Cosmetizarea în online e la fel ca şi machiajul. Unii sunt fanii machiajului excesiv, alţii preferă frumuseţea naturală. Nu există neapărat o reţetă perfectă. Categoric, tot ce ţine de bannere, de a fi stradal şi nu numai, e important să arăţi cât se poate de bine.”, mai precizează Radu Magdin.