La graniţa cu Bulgaria, 2.300 de tiruri şi maşini trec zilnic podul peste Dunăre. Merg încet şi se clatină de parcă ar fi pe valuri. De vină sunt chiar valurile de asfalt făcute pe singurul sens de mers pe care se poate circula, din cauza căldurii şi a lucrărilor care încetinesc traficul.
În urmă cu 60 de ani construcţia acestui pod peste Dunăre a durat doi ani. În prezent, numai reparaţia lui durează aproape un an şi jumătate. Motivul ar fi că acum trebuie asigurată şi circulaţia pe acest pod
1.020 de plăci din beton armat trebuie să le înlocuiască pe cele vechi de pe podul dintre România şi Bulgaria. În acest moment ritmul de montare a acestor plăci este de șapte pe zi şi trebuie să se ajungă la zece pe zi pentru a fi gata lucrările până în luna decembrie.
Valoarea reparaţiilor este de 65 de milioane de lei, din care 44 de milioane bani europeni. Autorităţile ar putea finanţa singure o astfel de investiţie numai din taxa de pod plătită de şoferi într-un an. Lucrările vor include și refacerea punctului de trecere a frontierei.