Estimarea este inclusă într-o notă discutată în şedinţa de miercuri a Guvernului.
În document se arată că a fost semnat Acordul între Guvernul României şi Guvernul Republicii Bulgaria pentru înfiinţarea unei entităţi comerciale mixte, ca operator al noului pod între cele două state, iar lucrările la componenta rutieră sunt finalizate 100%, în timp ce lucrările la componenta feroviară sunt finalizate în proporţie de 95%.
„Dat fiind contextul politic actual din Republica Bulgaria, data inaugurării obiectivului va fi cel mai devreme în a doua jumătate a lunii mai 2013”, se mai afirmă însă în document.
În luna februarie, Guvernul de centru-dreapta condus de Boiko Borisov a demisionat, după zece zile de manifestaţii, uneori violente, împotriva sărăciei.
Fostul premier bulgar Boiko Borisov anunțase în urmă cu o lună că Podul Calafat-Vidin va fi inaugurat oficial pe 9 mai, de Ziua Europei, în prezenţa preşedintelui Comisiei Europene Jose Manuel Barroso şi a comisarului UE pentru Politici regionale Johannes Hahn.
Conform estimărilor, peste 100.000 de vehicule ar urma să traverseze anual acest pod.
România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.
Podul de doi kilometri peste Dunăre este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă oraşul german Dresda de Istanbul (Turcia).
Costurile totale ale proiectului totalizează 226 milioane de euro, iar angajamentul financiar al guvernului bulgar se ridică la 60,7 milioane de euro. Proiectul beneficiază de împrumuturi şi finanţări gratuite de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiţii, Agenţia Franceză pentru Dezvoltare şi Instituţia Germană de Credit pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.