Piste pentru biciclete, mai mult pe hârtie. Cicliştii fac slalom printre maşini, autorităţile dau din umeri 

Data publicării:
oameni pe biciclete mediafax-1

Promisiuni goale şi bani aruncaţi pe proiecte de fezabilitate. Astfel se rezumă ce au făcut autorităţile de la noi pentru pistele de biciclete. Acolo unde s-au construit, benzile respective sunt mai mult un traseu de slalom printre maşini, copaci, pietoni şi alte obstacole. La vest de România, în Ungaria, edilii ne dau însă o lecţie de cum se pot construi piste de biciclete repede şi bine.

Promisiuni goale şi bani aruncaţi pe proiecte de fezabilitate. Astfel se rezumă ce au făcut autorităţile de la noi pentru pistele de biciclete. Acolo unde s-au construit, benzile respective sunt mai mult un traseu de slalom printre maşini, copaci, pietoni şi alte obstacole. La vest de România, în Ungaria, edilii ne dau însă o lecţie de cum se pot construi piste de biciclete repede şi bine. 

Iasiul se numără printre puţinele oraşe care au amenajat piste pentru biciclete. E vroba despre 30 de kilometri, care, în teorie, ar putea însemna raiul bicicliştilor din capitala Moldovei. Realitatea e însă cu totul alta. Pistele au fost amenajate direct pe trotuar, astfel că bicicliştii nu trebuie să se ferească doar de trecători, ci şi de obstacole.

Aradul însă nu are nici un metru de pista pentru bicicliști. Administraţia a plătit însă trei studii de fezabilitate și două proiecte tehnice. Preţul unui asemenea proiect a fost de 90.000 de euro. După patru ani de studii, dezbateri şi bani aruncaţi, arădenii s-au ales cu 80 de rastele pentru biciclete.

Deşi pentru faleza Mureşului există atât studiu de fezabilitate, cât şi proiect tehnic, în acest moment aici circulația pe bicicletă este interzisă. Autorităţile spun că nu există bani şi pentru construcţia acestor benzi. Primarul Gheorghe Falcă spuzne că ar avea nevoie de mai mult de cinci milioane de euro pentru aceste piste.

Ungurii au făcut totul cu bani europeni

Cîţiva kilometri mai la vest, în oraşul maghiar Gyula, numărul bicicletelor îl depăşeşte pe cel al maşinilor. Pistele au fost construite cu bani europeni. Ele au fost concepute în aşa fel încât să lege zonele de locuit cu centrul oraşului şi cu obiectivele turistice.

De altfel, bicicleta este mijlocul preferat de locomoţie pentru zeci de mii de oameni din oraşul Gyula. Iar proiectele sunt abia la început. Edilii tocmai au primit finanţare europeană pentru a mări şi pentru a moderniza traseele bicicliştilor.

Deocamdată, cicliştii români nu pot decât să spere că într-o zi vor putea şi ei circula ca în marile oraşe europene.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Liviu Dragnea, “trădarea” supremă față de PSD: “Presă plătită îl apără pe Ciolacu în cazul Nordis!”
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Tor-M2
Rusia a trimis sisteme antiaeriene Tor-M2 în Belarus. „Un exemplu clar al cooperării noastre fructuoase”
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...