Peste 40% din reţeaua de drumuri publice din România, cu o lungime totală de 84.185 de kilometri, este formată din drumuri pietruite sau de pământ, în timp ce jumătate din şoselele care au fost modernizate de-a lungul timpului au deja durata de serviciu depăşită.
Pe aceste drumuri, circulaţia este îngreunată de asfaltul deteriorat, gropi şi denivelări, arată datele de la Institutul Naţional de Statistică, valabile la finalul anului 2012.
Premierul Victor Ponta, prezent sâmbătă la inaugurarea lucrărilor de modernizare a drumului naţional 29 Botoşani - Suceava, a spus că anul viitor va trebui asfaltat şi ultimul drum naţional de pământ din România, respectiv drumul naţional 24C Rădăuţi Prut - Manoleasa, potrivit Mediafax.
„La anul trebuie să punem banii pentru asfalt. Trebuie să facem ca în România să nu mai fie niciun drum naţional de pământ. Acesta e ultimul şi cred că e ruşinos pentru România să aibă drum naţional de pământ“, a spus Victor Ponta.
Circa 13% din drumurile publice din România, echivalentul a 11.275 de kilometri, sunt drumuri de pământ, potrivit datelor de la Statistică.