Anul 2012 adună în statistici peste 8.600 de accidente rutiere grave în care şi-au pierdut viaţa 1.900 de oameni. Viteza excesivă, neatenţia pietonilor, dar şi neacordarea priorităţii de trecere sunt principalele cauze ale accidentelor produse în acest an. Cel mai grav accident de anul acesta a fost în Capitală. Un eveniment rutier pe care nimeni nu-l vedea vreodată posibil.
Zeci de persoane au fost rănite dupa ce trei tramvaie s-au ciocnit în pasajul Lujerului din Bucureşti. Accidentul a avut loc dimineața, moment al zilei în care mii de bucureşteni merg spre şcoală sau la serviciu cu tramvaiul.
Un alt accident tragic a fost în Tulcea. Opt morţi și şapte răniți reprezintă bilanţul unei curse ilegale de maşini. Ambele mașini implicate erau autoturisme puternice și sigure.
Nici pietonii nu au fost mai norocoși. Imaginile surprinse de camerele de supraveghere pe bulevardul Camil Ressu în București arată cum la o trecere de pietoni mai multe persoane aşteaptă să traverseze. Niciuna dintre maşini nu dă prioritate. Două dintre autoturisme reduc însă viteza, iar primul pieton reușește să traverseze teafăr. Urmează o tânara de 19 ani. De ea se apropie în viteză foarte mare o maşina. Şoferul nici nu încearcă să frâneze. Opreşte doar după ce tânara este luată pe capota maşinii sale şi izbită de asfalt.
Statistici negre
Sunt doar câteva exemple dintre cele peste 8.600 de accidente rutiere grave care au avut loc pe şoselele din România. Potrivit datelor statistice ale Poliţiei Rutiere, cinci oameni îşi pierd viaţa în fiecare zi în accidente rutiere. Doar la nivelul Capitalei, în 2012, 74 de persoane au decedat şi 900 au fost rănite grav.
Cele mai multe și cele mai grave accidente s-au produs în ultimele două luni, spun şefii din poliție. Astfel, anul 2012 se apropie de bilanțul negru înregistrat în 2008, atunci când aproape 3.000 de oameni au murit pe drumurile din țara noastră.
Pentru 2013, poliţiştii lucrează la o nouă variantă a Codului rutier care să îi pedepsească drastic pe şoferii imprudenţi, dar şi pe pietonii care încalcă regulile de circulaţie. La nivelul Europei suntem în continuare pe penultimul loc. Înaintea noastră se află state ca Bulgaria sau Turcia.