Zona centrală a Capitalei, la intrarea în Piaţa Victoriei. Unul dintre semafoare, plasat pe un colţ al clădirii Guvernului, este mascat de un stâlp de înaltă tensiune. Şoferii îl văd doar cu câţiva metri înainte de intersecţie. Pericolul nu e aşa de mare la orele de vârf, pentru că nimeni nu merge cu viteză. În restul timpului, însă, au timp să frâneze doar cei cu reflexe ascuţite.
Orice semafor, potrivit Codului Rutier, trebuie să fie vizibil cu cel puţin 50 de metri înainte de intersecţie. În multe cazuri, sunt vizibile abia de la cinci metri sau mai puţin.
Altă intersecţie, aceeaşi problemă. Şoferii nu văd semaforul în timp util, din cauza copacului care îl ascunde. Poliştii de la Brigada Rutieră a Capitalei spun că nu au văzut asemenea probleme.
„În cazul în care întâmpinăm astfel de obstacole în trafic, care obturează vizibilitatea semafoarelor, sesizăm deîndată administratorul drumului, Administraţia Străzilor Bucureşti, pentru a îndepărta acele pericole care pot pune în pericol circulaţia rutieră”, spune Andrei Codău, purtător de cuvânt al Brigăzii de Poliţie Rutieră Bucureşti.
Şi unele dintre semnele de circulaţie sunt aproape invizibile, chiar si pentru un şofer care ajunge in dreptul lor. Autorităţile spun că problemele se pot rezolva, dar totul se rezumă la birocraţie.
„Dacă există panouri care obstrucţionează vizibilitatea unor indicatoare, atunci se dau jos de către Administraţia Domeniului Public a Sectorului 2, dacă sunt stâlpi, de regulă se stabileşte un punct comun cu regia care deţine acei stâlpi”, declară Anatol Albu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Sectorului 2.
Chiar şi cu atâtea plângeri ale şoferilor, multe dintre probleme rămân nerezolvate luni de zile.