Construcţia pasarelelor, care au dat peste cap traficul de pe DN1, a început chiar în ziua chiar în ziua în care Compania de Drumuri anunţa că este în căutarea unor constructori care să-i ridice la Azuga, Buşteni şi Comarnic patru punţi pentru pietoni, adică pe 6 august.
„Marţea trecută (n.r. au început lucrările la pasarele) după ce s-a dat autorizaţia de construcţie”, a afirmat Mircea Cosma, preşedintele Consiliului Judeţean Prahova.
În anunţul CNADNR, scria, însă, negru pe alb că firmele interesate de proiectarea şi realizarea pasarelor aveau 24 de ore la dispoziţie să vină cu o ofertă.
Când a aflat că şefii de la Drumuri s-au grăbit să dea startul lucrărilor, acelaşi Mircea Cosma şi-a nuanţat declaraţia.
„A început pe 6 trasarea. Asta nu-i începere. Trasezi pe trotouar un desen și aștepți apoi licitația și a venit ăla miercuri cu târnăcoapele”, a mai susținut preşedintele Consiliului Judeţean Prahova.
Întrebat cum se face că la pasarele de pe DN1 se lucra chiar înainte de finalizarea procedurii de achiziție, ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova - care are în subordine Compania Naţională de Autostrăzi - a declarat, pentru gândul.info, că nu urmăreşte licitaţiile companiei şi le-a recomandat celor care descoperă nereguli să se adreseze Direcției Naționale Anticorupție.
Pentru cele patru pasarele statul plăteşte 400.000 euro unor firme din Prahova abonate la contracte cu bani publici.
Abia de luni, pietonii - localnicii sau turişti - vor putea circula pe pasarele.
„Nu sunt în funcțiune. Eu am înțeles de la domnul Oprea că duminică vor fi finalizate”, a declarat Victor Ponta, premierul României.
Deocamdată, se mai lucrează la montarea scărilor de acces şi a balustradelor de protecţie.
Poliţiştii se aşteaptă ca 25.000 de maşini să circule pe Valea Prahovei în acest sfârşit de săptămână şi le recomandă şoferilor să se înarmeze cu multă răbdare și atenție.