La prima oră a dimineţii, coada de maşini de pe Şoseaua Kiseleff ajungea până aproape de pasajul nou-construit la Piaţa Presei Libere. La Arcul de Triumf, şoferii aşteptau, în coloană, pe cinci benzi.
“(Este, n.r.) Aproape la fel ca înainte. O mare diferenţă nu o văd. Şi înainte se circula la fel. Nu e nicio diferenţă, să spunem: "mă, e o diferenţă majoră între ce a fost şi ce e acum!"”, spune un şofer.
Intersecţia de la Arcul de Triumf preia traficul de pe patru mari bulevarde, dar şi cele aproape 60.000 de maşini care vin zilnic de pe DN 1. Ceea ce duce la timpi mari de aşteptare la semafor. Proiectul prevedea ca ambuteiajele să scadă cu 30%.
„Există un risc minim de conflict de circulaţie, la pietoni circulaţie, la Arcul de Triumf, numai că înmagazinarea face faţă şi în orele de vârf”, spune Sorin Oprescu, primarul Bucureştiului.
Edilul-şef al Capitalei dă asigurări că semafoarele vor fi reglate permanent până când traficul va deveni fluent.
„Acum începem şi noi să stăm cu ochii pe el o săptămână, o săptămână jumătate, să vedem ce avem de pus la punct, de aranjat”, mai spune Sorin Oprescu.
Noul pasaj rutier a eliminat cozile din sensul giratoriu de la Casa Presei, dar şoferii spun că acest lucru se datorează mai mult faptului că, în perioada verii, mulţi bucureşteni sunt plecaţi din oraş.
„Este oricum... mai bine. Într-adevăr, aglomeraţia s-a mutat un pic mai în faţă”, spune un şofer.
Tunelul rutier de la Piaţa Presei Libere a costat aproape 60 de milioane de lei. Primăria Capitalei a anunţat că, pentru a fluidiza şi mai mult traficul, va elimina semaforul din dreptul Muzeului Satului, iar acolo va fi construit un pasaj pietonal subteran.