„Plombele au fost puse, dar oficialii CNADNR spun că lucrările sunt departe de a fi terminate. Din martie, partea românească a podului urmează să intre în reparaţii generale”, relatează Cristian Popa, reporter Digi24.
Lucrările încep abia în martie pentru că, spun oficialii CNADNR, muncitorii nu se pot apuca de treabă iarna. În total, reparaţiile vor costa aproape 13 milioane de euro, iar la finalul lor podul ar trebui să arate şi în România la fel de bine ca şi în Bulgaria.
„Trebuie multă atenţie pentru că drumul este dificil. Am văzut o groapă mare după ce am intrat în ea”, spune un șofer italian.
Podul peste Dunăre are o lungime de 2,5 kilometri şi este administrat în mod egal de cele două ţări. Diferă starea asfaltului şi taxa: doi euro în Bulgaria, trei euro în România.
„Să-l facă pentru că am dat bani pe rovinietă, pe taxă de pod şi plătim degeaba”, spune un alt șofer.
În ultimii trei ani, Compania Naţională de Drumuri a încasat aproape 42 milioane de euro din taxele plătite de şoferi. Podul peste Dunăre a fost inaugurat în 1954, iar ultima reparaţie capitală a fost făcută în 1997.