Una dintre cele mai vizate magistrale este Bucureşti – Constanţa. Hoţii acţionează la câţiva kilometri de Gara de Nord.
Cu cât lipsesc mai multe şuruburi de susţinere, cu atât liniile se îndepărtează una de cealaltă.
Jaful de pe calea ferată poate fi controlat cu greu. Aşa că paza căii ferate cu ajutorul jandarmilor şi poliţiştilor feroviari este soluţia găsită de ministrul Transporturilor.
„Luam în calcul transferarea de la Poliţia feroviară a unui număr de oameni la jandarmerie”, a declarat ministrul Relu Fenechiu.
Un calcul simplu arată că un singur poliţist ar urma să păzească aproape zece kilometri de cale ferată.
Pentru început, poliţiştii şi jandarmii ar urma să asigure securitatea magistralei Bucureşti-Constanţa, pe o distanţă de 225 de kilometri.
Pe lângă linia principală, alţi 17 kilometri de cale ferată ar urma să fie păziţi în jurul Capitalei.
Chitila sau Bucureştii Noi sunt doar două dintre cele mai vizate linii ferate de către hoţii de fier vechi.
În ultimii cinci ani, trei oameni au murit în urma accidentelor de tren din cauză că au fost furate elemente de siguranţă, iar trenurile au ajuns să aibă întârzieri indiferent de zonele prin care circulă.