Prin decizie a deputaţilor, terenul destinat aeroportului a trecut din administrarea Institutului Cartofului în cea a Consiliul Judeţean Braşov, însă pe o perioadă de cinci ani, pâna în iunie 2014. Cu şase luni înainte ca termenul sa expire, edilii locali au cerut o ordonanţa de urgenţă pentru a-l prelungi încă 10 ani. Cererea s-a pierdut, pentru că a ajuns la Ministerul Transporturilor exact în ziua în care PNL ieşea de la guvernare şi portofoliul rămânea vacant.
„Trebuia să primim un răspuns în 30 de zile, conform legii. Nu am primit niciun răspuns nici până în ziua de azi”, a spus Mariana Câju, consilier județean.
„Această hârtie, chiar dacă a ajuns la registratura ministerului, nu a mai ajuns la cabinetul ministrului”, a spus Ramona Mănescu, fost ministru al Transporturilor.
Liderii locali ai PSD nu ştiu nici ei de ce succesorul Ramonei Mănescu, ministrul social-democrat al Transporturilor, Dan Şova, n-a răspuns cererii Consiliului Judeţean Braşov.
„Am solicitat guvernului anexele pentru a putea redacta un proiect de lege care presupune un lucru foarte simplu și anume transferul terenului de la proprietatea statului către Consiliul Județean Brașov”, a spus Viorel Chiriac, senator PSD.
Între timp, procedura a fost reluată de la zero. În octombrie 2015, cele 200 de hectare de teren au revenit în administrarea Consiliului Judeţean, prin lege, însă datele cadastrale erau greşite.
„Aceasta inițiativa a fost blocată de PSD. Au venit cu o nouă inițiativă pornind de la zero”, a spus Gheorghe Ialomițianu, deputat PNL.
„În momentul de față, pregătim fie o hotărâre de guvern, fie o ordonanță de urgență, vom vota în plenul din februarie pentru a o trimite mai departe”, a spus Claudiu Coman, vicepreședinte CJ Brașov.
În tot acest timp, cei care chiar ar avea nevoie de aeroport se descurcă aşa cum pot.
Autoritațile județene speră ca, până în vară, să rezolve tot talmeş-balmeşul birocratic. Până acum, pentru Aeroportul Brașov, Consiliul Județean a cheltuit peste 12 milioane de euro.