O nouă campanie de promovare turistică a României, în valoare de cinci milioane de euro

Data publicării:
frunza turism

În ultimii 20 de ani, autoritățile le-au spus străinilor că România este mereu surprinzătoare, eternă şi fascinantă şi i-au chemat să descopere Castelul lui Dracula şi Grădina din Carpaţi. S-au alocat peste 11 milioane de euro pe 5 campanii de promovare. Autorităţile au adugat din 2010 şI un simbol grafic care să descrie ţara la târgurile externe.

Frunza este simbolul turistic al României prin care autoritățile încearcă să promoveze turismul şi să aducă mai mulţi străini. India, de exemplu, apelează la alte modalităţi: aduce întreaga junglă, cu tot cu elefanţi, şi îi îmbie pe turişti să guste din mirodenile tradiţionale.

Autoritatea pentru Turism începe anul viitor o nouă campanie de promovare a României, de peste 5 milioane de euro.

Este vorba despre „promovarea pe taxiuri în Marea Britanie, staţii de metrou, zone de tranzit importante precum aeroporturi, panouri publicitare pe autostrăzi importante din Europa”, spune Răzvan Filipescu preşedintele Autorității Naţionale pentru Turism.

În plus, vor fi clipuri pe câteva posturi internaţionale de televiziune, printre care CNN, CNBC şi Naţional Geografic.

România nu este o tară scumpă în care să călătoreşti (...) Drumurile nu sunt foarte bune, dar nu sunt chiar atât de rele cum se aşteaptă toată lumea”, spune Charlie Ottley, prezentatorul emisiunii „Wild Carpathia”.

Cei mai bun agenti de turism rămân însă tot strainii care au vizitat România, care spun că vor reveni în țară.

Printre turiştii îndrăgostiţi de România este şi Prinţul Charles.

„Arborele genealogic spune că descind din Vlad Ţepeş. Deci am un interes în această ţară”, a declarat Prinţul Charles.

România ocupă însă un loc codaş la sumele atrase din turism: sub 1% din PIB. De trei ori mai puţin decât Ungaria şi la ani lumină de ţări precum Grecia sau Turcia.

Campanii de promovare a României

1995: „Eterna şi fascinanta Românie” - 6 milioane de euro

2004: „România, mereu surprinzătoare” - 2 milioane de euro

2006: „Fabulospirit” - 110.000 de euro

2009: „Romania, the land of choice” - 1,5 milioane de euro

2011: „Explore the Carpathian garden" – 890.000 de euro

Turişti străini în România

2010: 1,7 milioane

2011: 1,5 milioane

2012: 1,6 milioane

2013 (estimat): 1,6-1,7 milioane

Sursa: insse.ro

Venituri din turism

Turcia: 17 mld euro (8,9% din PIB)

Grecia: 13,4 mld euro (17% din PIB)

Ungaria: 3,1 mld (3,3% din PIB)

România: 0,75 mld (0,6% din PIB)

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri