Echipajul unei nave arestate în Egipt acum două luni a transmis o scrisoare electronică prin care solicită ajutorul pentru a ieși din situația disperată în care se află.
„Vă aducem la cunoştinţă, cu disperare, situaţia în care ne aflăm şi în egală masură, cu speranţa că sunteţi ultimul for care ne poate ajuta pe noi şi familiile noastre să ieşim din acest impas”, se arată în mesajul marinarilor.
„Ne aflăm ambarcaţi la bordul navei ro−ro passenger OLIMPUS (ex RoPax1) pavilion LONDRA, IMO 7822859, MMSI 235060197, call sign 2AJK9, port de înregistrare Londra, în rada interioară a portului El−Adabya Egipt, de o perioadă de 2 luni. Echipajul navei este format din 34 membri din care 29 români și 5 georgieni.Toţi marinarii români sunt ambarcaţi la bordul navei în baza unor contracte de muncă legale prin agenţia de crewing STANDARD SHIPPING AGENCY CONSTANŢA localizată în Constanţa”, se arată în scrisoarea marinarilor.
Risc de izbucnire a unei epidemii
Potrivit informațiilor transmise de echipaj, drepturile salariale sunt neplătite pentru lunile ianuarie, februarie, martie și luna în curs, nu au apă menajeră, apă potabilă, motorină pentru funcționarea generatorului, hrană pentru echipaj, detergent, săpunuri, iar provizia de hrană mai ajunge pentru două zile.
„Totodată nava este arestată de autorităţile egiptene pentru neplata taxelor portuare şi de agenturare. Din acest motiv nu se pot opera schimburi sau repatrierea membrilor de echipaj. Deoarece gunoiele nu se pot arunca de pe navă suntem în pericolul izbucnirii unei epidemii care ar pune în pericol sănătatea întregului echipaj fără a avea posibilitatea asistenţei medicale din partea autoritătilor egiptene pentru că nava se află sub arest”, se precizează în scrisoare.
Conform documentului, până la data de astăzi au fost contactate toate autoritaţile competente, fără nici un răspuns din partea acestora: ITF LONDRA, ITF ROMANIA, ITF EGIPT, Standard Shipping Agency Constanţa, V−Ship Monaco (societatea care agenturează nava).
„Situația devine incendiară când ajung cu cuțitul la os”
Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor, a explicat, la Digi24, că această situație este cauzată și de lipsa de informare a marinarilor, pentru că sindicatul avea la cunoștință despre probleme similare mai vechi ale companiei angajatoare.
Pe de altă parte, a explicat Adrian Mihălcioiu, dacă fac plângere, marinarii riscă să piardă un nou angajament cu această companie.
„La noi situația devine incendiară când ajung cu cuțitul la os, atunci vor cere ajutorul autorităților”, consideră Adrian Mihălcioiu. El a precizat că, în anumite condiții, pot primi o reprezentare în instanță în Egipt, dar trebuie să solicite ajutorul și, în niciun caz, ei nu pot coborî de la bord fără a avea înlocuitori.