Muzeul Locomotivelor Vechi din Sibiu arată ca un sat fără câini, chiar dacă el ar putea aduce bani frumoşi celor care-l administrează, dar şi autorităţilor locale.
Nu există nici o taxă de intrare, nici un paznic, iar despre vreun ghid pentru eventuale explicaţii, nici nu poate fi vorba.
În Occident, muzeele de vehicule de cale ferată percep o taxă de intrare care pleacă de la 10 euro în sus, şi vizitatori există.
Vina este pasată de la unii la alții. Cei de la CFR Sibiu ridică din umeri și spun că de vină pentru situația creată ar fi cei de la Ministerul Transporturilor.
Din aceasta situație ambiguă, cineva totuși profită. În 1994, atunci când a fost inaugurat Muzeul, erau 35 de locomotive cu aburi construite în România, Cehia, Ungaria și Germania.
În prezent, au mai ramas doar 18 dintre ele. Trei dintre acestea aparțin celor de la CFR Sibiu, în timp ce 15 sunt pe hârtie, în grija celor de la minister. Despre trei locomotive se știe că în trecut au fost vândute gărilor CFR din Sighișoara, Zlatna și Sinaia pentru a fi expuse în dreptul peroanelor. Cu restul de 14 nu se știe precis ce s-a întâmplat.
„Se află în parcul nostru, în raza noastră de activitate, dar noi nu putem hotarî locomotivele care se vând, cui se vând, pe ce bani se vând şi la fel de bine nu ştim unde se duc! Bineînţeles că hotărăsc cei de sus de la Minister”, a declarat Tiberiu Croitoru Lider sindical CFR Sibiu.
Acum, de exemplu, exista o anchetă legată de vânzarea unei locomotive. Potrivit specialiștilor, prețul unei astfel de locomotive este de minim 65.000 de euro. Surse neoficiale susțin că, în trecut, cel puțin una dintre locomotivele expuse în Muzeu ar fi fost vândută cu 4.000 de euro.