Ancheta Corpului de Control al ministerului este soluţia găsită de autorităţi pentru a pune capăt scandalului dintre membrii Consiliului de administraţie al TAROM şi directorul general, recrutat prin campania de numire a managerilor privaţi.
„Există Consiliul de Administrație, care mi-a transmis că rezultatele financiare și prestația managementului nu e cea bună. Pe de altă parte, Heinzmann iese în conferință de presă și îmi spune că rezultatele sunt foarte bune și am avut profit pentru prima oară în luna mai”, a declarat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.
Tensiunile au ieşit la iveală după ce Christian Heinzmann a semnat un document prin care mandatul său a fost scurtat cu trei ani. Șeful companiei aeriene susţine că a fost presat de preşedintele Consililui de Administraţie.
„Am fost forţat să iau această decizie de către Dan Pascariu, şeful Consiliului de Administraţie, altfel vor exista consecinţe serioase - demiterea mea imediată”, a spus Christian Heinzmann, director general TAROM, pentru HotNews.ro.
Dan Pascariu respinge acuzațiile și răspunde cu date privind performanțele companiei.
„Până acum nu a fost îndeplinit nici 30% din ce trebuia: înghețarea angajărilor, raționalizarea achizițiilor și renunțarea la cereri nenecesare pentru siguranța zborurilor, renegocierea contractelor cu furnizorii, precum și pregătirea restrcturării companiei”, a spus Dan Pascariu, preşedintele Consiliului de Administraţie al TAROM.
Nu este singura companie în care aducerea unor manageri din exterior a provocat neînţelegeri. Un alt exemplu este CFR SA, unde grecul Dimitris Sophocleous a stat doar trei luni la conducere. În timp ce fostul manager acuză presiuni din partea ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu susţine că rezultatele economice slabe au dus la plecarea lui.
„Eu nu dau 10.000 de euro sau 12.000 pe lunp la un manager privat ca să îmi mărească cu 50 la suta pierderile într-un trimestru”, a afirmat Fenechiu.
Aducerea managerilor privaţi la companiile de stat este un angajament pe care România şi l-a luat în faţa FMI. Numai la Ministerul Trasnsporturilor, selectarea noilor șefi a costat 200.000 de euro, bani încasaţi de firmele de recrutare.
Pierderile CFR SA
Trimestrul I 2012: 69 milioane de lei
Trimestrul I 2013: 96 milioane de lei