„Având în vedere anunţurile anterioare privind suspendarea acestui serviciu, facem cunoscut faptul că valoarea călătoriilor neutilizate până la această dată va fi restituită şi evidenţiată pe următoarea factură emisă de operatorul de telefonie mobilă, iar pentru utilizatorii pre-pay aceasta sumă va fi creditată în contul cartelei pre-pay deţinută”, arată compania, potrivit Mediafax.
Metrorex şi Telcor au avut o convenţie de colaborare privind un experiment tehnic pentru accesul în metrou, utilizand tehnologia data over voice. Convenţia a expirat la 30 iunie 2014.
În 2 iulie, Metrorex a sistat plata biletelor prin SMS, dar a anunţat că persoanele care au achiziţionat SMS-uri pentru accesul în metrou pot să le folosească până la jumătatea lunii august.
Călătoria cu metroul putea fi plătită, din aprilie 2013, şi prin transmiterea unui SMS la numărul 1.700, din reţelele Orange şi Vodafone, putând fi achitate astfel una, două sau zece călătorii la preţul de 0,50 de euro, 0,90 de euro şi, respectiv, 3,25 euro.
Accesul în staţie se făcea prin apelarea gratuită a numărului 1700 şi apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate în staţiile de metrou, în zona de acces peron. Telefonul emitea un semnal sonor care este interpretat de validator, stabilind în timp real dacă în contul clientului există călătorii valide şi permiţând accesul către peron.
Serviciul de achiziţionare a titlurilor de călătorie folosind telefonul mobil se bazează pe tehnologia Data-Over-Voice. Utilizând canalul de voce al telefonului mobil al clientului, Data-Over-Voice asigură transferul mesajelor de tranzacţie online, wireless, între punctul de vânzare Terminal 2pay şi Centrul de Procesare 2pay pentru aprobări de plată sau alte tranzacţii, arăta Metrorex, la lansarea serviciului.