La aproape 40 de ani de când a fost folosită în cursele de viteză, pe circuit stradal şi montan, maşina construită de la zero de fostul pilot Wilhelm Kulpinski porneşte şi acum, de la prima cheie.
Monopostul lui avea să fie deschizător de drumuri în România pentru Formula Easter, o competiţie auto organizată în ţările din blocul comunist, în anii '70 şi '80, care ar fi trebuit să rivalizeze cu mult mai cunoscuta Formula 1.
Pilotul din Oradea, care concurat pe circuite celebre, precum cel de la Hungaroring, a atras nu doar privirile spectatorilor, ci şi admiraţia rivalilor de la grila de start. „Am spălat-o frumos, am tras husa şi aşa am mers. Când am desfăcut-o a doua zi, a căzut barba la toţi. Era foarte, foarte frumoasă maşina”, a spus Wilhelm Kulpisnki, fost pilot în Formula Easter.
Printre cei care au admirat atunci maşina se afla şi Adrian Cristea, un copil, în anii 70. Mai târziu, şi-a îndeplinit visul de a deveni el însuşi pilot de raliuri. „Prima dată l-am văzut pe circuitul de la Oradea, am rămas umit. M-a inspirat, era, cum să zic, Formula 1 în România, cum se spunea atunci”, afirmă Adrian Cristea, fost copilot în Campionatul Naţional de raliuri.
„Aşa mă uit la el ca la copilul meu. A fost enorm de lucru la ea. Cine nu face unul din ăsta nu ştie câtă muncă este”, a mai spus Wilhelm Kulpisnki.
Ajuns la 77 de ani, Wilhelm Kulpisnki nu-şi mai scoate bolidul din garaj. În schimb, nu scapă, la televizor, nicio cursă de Formula 1.