Cei șase marinari filipinezi susțin că nava nu poate ajunge în siguranță în Grecia și cer repatrierea în cazul în care nava urmează să plece din portul Constanța. Ei se îngrijorează de siguranța lor la bordul navei.
„Nava este într-o formă destul de greu de imaginat că ar putea să navigheze singură pe mare, ăsta este punctul meu de vedere. Oficial, trebuie să fie investigată de o autoritate de control, care să dea posibilitatea sau nu să plece din portul românesc către un port de reparații, sau de decontaminare sau, de descărcare a acestor deșeuri toxice”, a spus Adrian Mihălcioiu, liderul sindicatului navigatorilor, la Digi24.
Nava Flaminia a suferit anul trecut un incendiu la bord, iar de atunci s-au căutat soluții pentru reparații și decontaminare. România a acceptat să o primească în portul Constanța, având capacitatea de a o decontamina, însă la bord s-au găsit și altfel de deșeuri toxice pe care România nu le decontamina, spune Mihălcioiu.
Eugen Boia, prefectul județului Constanța, a declarat că s-au făcut analize care nu au niciun fel de impact asupra stării orașului Constanța.
Zilele acestea, nava Flaminia ar fi urmat să părăsească portul Constanța cu destinația Grecia, unde urmează să fie decontaminat. Autorităţile române au început procedurile stabilite de lege pentru ca nava să poată părăsi cheul. De asemenea, grecii vor fi cei care vor descărca substanţele chimice rămase în containere.
Legile româneşti în vigoare interzic introducerea pe teritoriul României a deşeurilor de orice natură, pentru a fi neutralizate. Este vorba despre un combustibil derivat din reziduuri, folosit în fabricile de ciment.