Ministrul delegat pentru IMM-uri, Turism şi Mediul de Afaceri, Maria Grapini, a fost invitată la emisiunea „Imparțial”, de la Digi24. Ministrul a vorbit despre impozitul forfetar, despre buget, și despre cum vede viitorul turismului românesc.
Maria Grapini a spus că a discutat cu ministrul Educației pentru a promova turismul cu ajutorul legendelor. „Vreau să scot împreună cu Remus Pricopie (ministrul Educației - n.r.) o carte, un volum cu aceste legende pe care să le putem da turiștilor, să le promovăm din afară și să fie atras de una din legendele din România”, a explicat ministrul delegat, subliniind că românii au și multe obiceiuri care ar putea constitui o atracție pentru turism.
„O să promovez legenda mărțișorului, cu simbolul adevărat. O să fie dat fiecărui turist pe aeroportul din Otopeni un material în engleză, germană și română”, a dezvăluit Maria Grapini. „Se pot face cu bani puțini lucruri care să atragă. Trebuie să știm să ne și vindem, să cheltuim mai puțin decât scoatem pe obiectivul pe care îl facem”, a adăugat invitata lui Luca Niculescu în emisiunea „Imparțial” de la Digi24.
Nu este posibil să faci investiții și să nu te uiți dacă aceste investiții îți aduc un rezultat. Concret, mă refer la faptul că a fost nechibzuit să se cheltuiască 14 milioane de euro pe brandul sectorial la sectorial, cel cu frunza, fără să avem o creștere. Din nefericire, în 2012 nu avem numărul de turiști din 2009. Numărul acestora a scăzut. Noi nu avem infrastructura corespunzătoare pentru obiectivele pe care le promovăm. Degeaba arătăm că avem lucruri extraordinare în Bucovina, când de la Otopeni până în Bucovina faci trei zile”, a spus Maria Grapini.
Ministrul a mai precizat că banii cheltuiți pentru turism ar fi trebuit cheltuit altfel, pe alte capitole și că va încerca să dezvolte turismul balnear și cultural.
„Degeaba te duci în Austria să promovezi schiatul. În ceea ce privește marea, nu mai avem nimic avantajos față de Bulgaria și de Turcia. În schimb, anumite capitole din turism nu au fost deloc promovate. De exemplu, turismul balnear sau cel cultural. Avem cetățile dacice, care nici nu au fost puse pe vreun catalog. În România, doar 10 stațiuni balneare sunt acreditate. Aici este o altă rămânere în urmă. Noi avem o treime din izvoarele termale din Europa. Aici trebuie investit și se poate câștiga foarte mult. Cetățenii din alte țări câștigă mai mult decât noi și pun mai mult preț pe sănătate”, a explicat Ministrul delegat pentru IMM-uri, Turism şi Mediul de Afaceri.