Au dispărut stațiile CA Rosetti și Mătăsari. Proiectul se află momentan în etapa de obținere a avizului preliminar de la Primăria Capitalei, scrie B365.ro.
"Proiectul a fost întrerupt, în lipsă de finanțare, un an și ceva, după care a fost refinanțat prin hotărâre de Guvern. Metrorex a realizat un studiu de eficiență economică și a decis să reducă numărul stațiilor. În acest moment ne aflăm cu proiectul în etapa de obținere a avizului preliminar", a declarat pentru B365.ro, arhitectul Constantin Enache, care coordonează proiectul Tronsonului 2 al Magistralei 5.
Unde vor fi poziționate și cum se vor numi stațiile:
Stația Calea Moșilor - la intersecția Calea Moșilor cu Bd. Carol I
Stația Traian - la Liceul Mihai Viteazul
Stația Piața Iancului - sub Piața Iancului, va face legătura cu Magistrala 1 Pantelimon - Dristor
Stația Victor Manu - sub Șos. Iancului, la fabrica Zefir
Stația Național Arena - la intersecția Șos. Iancului, Șos. Pantelimon și bd. Pierre de Coubertin
Stația Chișinău - intersecția Șos Pantelimon cu Bd. Chișinău
Stația Morarilor - intersecția Șos. Pantelimon, Șos. Morarilor și Șos. Fundeni
Stația Sfântul Pantelimon - la Spitalul Sf. Pantelimon
Stația Vergului - la Cora Pantelimon
Staţiile vor fi dotate cu lifturi, escalatoare şi trotuare rulante
Transportul pe verticală al călătorilor din stațiile de metrou se va realiza cu ajutorul escalatoarelor și al lifturilor, potrivit proiectului Metrorex. Aceste echipamente vor facilita totodată și transportul persoanelor cu dizabilități cât și a persoanelor cu mobilitate redusă de transport (femei gravide, bătrâni, persoane cu bagaje, etc.), se menţionează în proiect. Atât escalatoarele, cât şi lifturile vor fi de interior şi exterior, asigurând transportul călătorilor de pe peron la vestibul, şi de la vestibul la suprafaţă.
Lucrările la cel de-al doilea tronson al magistralei 5, vor demara din Pantelimon și vor înainta spre Universitate pentru ca traficul rutier să fie afectat cât mai puţin posibil.