14 de păgubiţi şi-au căutat astăzi dreptatea la Secţia 6 de Poliţie, din sectorul 2. Au depus plângere împotriva agenţiei de turism Flamingo Tours şi aşteaptă acum o rezolvare din partea autorităţilor. Răbdarea oamenilor a ajuns la limită.
Mulţi dintre cumpărătorii înşelaţi ar fi trebuit să fie în vacanţă acum. Şi-au cumpărat pachetele turistice fără să-şi închipuie nimic rău. Aşa că au plătit avansul cerut de agenţie, unii chiar şi preţul întregului pachet turistic.
„Am găsit oferta pe internet, am plătit un avans, apoi am fost la sediul firmei să mă conving, să văd cum arată, nu mi s-a părut nimic suspect. Prețul era bun, nu era cel mai mic”, a spus unul dintre păgubiți.
„Aveau tot, brevetul de turism, absolut toate actele. Ei păreau foarte în regulă, aveau și număr de telefon verde”, a adăugat o păgubită.
Până să ajungă la Poliție, păgubiții au apelat și la autoritățile care gestionează activitatea din turism. Acestea au ridicat licenţa de funcţionare a agenţiei, dar prea târziu. Administratorul firmei este de negăsit, iar la numerele de telefon ale agenţiei nu mai răspundea nimeni. Autoritatea Națională pentru Turism a început să facă verificări la mai multe agenţii suspectate de nereguli.
„Au fost verificate 117 agenții din care la 92 s-a constatat că nu mai funcţionează la sediul social menţionat şi au fost scoase din baza noastră de date, 11 au fost sancţionate, în total 200.000 de lei, din cele 11 la 4 li s-a retras licenţa”, a declarat Răzvan Filipescu, preşedintele Autorității Naţionale pentru Turism.
Pe lânga Flamingo Tour a fost retrasă şi licenţa agenţiilor Rom Travel Europa Bookings, Ali Baba Tour Holiday şi Liberty Tours. Pentru a nu ajunge în situaţia de a rămâne şi fără bani, şi fără vacanţă, turiştii pot verifica existenţa licenţei de funcţionare a agenţiilor pe site-ul Autorității Naționale pentru Turism.
Trebuie verificată polița de asigurare de insolvenţă a agenţiei de turism, numele asiguratorului, dar şi termenul de valabilitate al poliţei. Toate acestea trebuie menționate în contractul cu turistul, în plus, agenţia este obligată să le afişeze într-un loc vizibil în sediul firmei, dar şi pe portalul de internet.
În cazul unor fraude, turiștii trebuie să depună o plângere la Poliție. Abia după o decizie a instanței banii vor fi recuperați. În cazul în care agenția avea asigurare, polița nu va acoperi decât 20% din pagubă.