Scăderea puterii de cumpărare, impozitele mari şi nenumăratele schimbări ale taxei de înmatriculare sunt principalii factori care au dus la scăderea vânzărilor de maşini şi, prin urmare, la creşterea vechimii parcului auto. Potrivit unui studiu realizat deAuto.ro, intenţia românilor de a mai cumpăra maşini noi a scăzut cu 12% faţă de anul trecut.
„Asta ne spune că, practic, consumatorii sunt în aşteptare, că au bugete limitate, faptul că au multe maşini luate în leasing, cu credit. Trebuie să treacă o perioadă până când îşi achită sau ajung la capătul acestor perioade”, spune Sergiu Gamureac, director executiv Auto.ro.
Cei mai mulţi români spun că şi-au luat de mult gândul de la o maşină nouă. Specialiştii spun însă că, odată cu îmbătrânirea parcului auto, apar şi problemele.
În continuare, românii preferă maşinile de producţie autohtonă sau germană. „Peste 16% dintre românii care au în plan în 2013 să-şi achiziţioneze o mașină vor o Dacia. Peste 13% vor un autoturism Volkswagen, iar aproape 10% vor o maşină marca Opel.
În prezent, doar 15% dintre maşinile care circulă pe străzile României au o vechime mai mică de cinci ani. Mai bine de jumătate din parcul auto este mai vechi de zece ani.