Aşa arată drumul care, cel puţin teoretic, ar trebui să ocolească traficul infernal din Bucureşti: mii de maşini se înghesuie zilnic pe drumul de doar 30 de kilometri. Asfaltul e rar, iar traversarea centurii este o adevărată lecţie de îndemânare pentru şoferi.
„Circul des pe aceste şoseli şi tot timpul stau la cozi interminabile”, spune un șofer.
De mai bine de jumătate de an, autorităţile încearcă să lărgească şoseaua cu câte două benzi pe sens. Cu lucrările de modernizare suspendate şi cu termenele de finalizare în aer, reprezentanţii CNADNR dau din umeri când vine vorba de şantierul centurii.
„Ce termen pot eu să dau, ce pot să spun eu?”, declară Adrian David, șef servicii-investiții.
Reprezentanţii prefecturii par ceva mai optimişti.
„Practic, lucrările vor începe în primăvară când vor fi finaliza proiectele tehnice şi vor putea demara pentru că este proiectare cu execuţie”, spune Speranța Cliseru.
Oficial, centura de sud a Bucureştiului este asfaltată în proporţie de 15%, ceea ce a costat, oficial, peste 90 de milioane de lei. S-a lucrat la foc automat în perioada campaniei electorale. Imediat ce alegerile s-au terminat fondurile au fost reduse cu 81%, iar muncitorii au dispărut de pe şantier.