Peste 650 de kilometri de autostradă şi aproape 16.000 de kilometri de drumuri naţionale. Atât numără infrastructura rutieră din România. An de an însă pericolele amplasate inclusiv de cei care reabilitează şoselele pot ucide.
Spre exemplu, pe DN1, prima problemă care apare este lipsa parapetelor care despart sensurile de mers. Amplasarea doar în anumite zone a blocurilor de beton a salvat vieţi.
De la ieşirea din Bucureşti şi până la intrare pe Valea Prahovei, doar 31 de kilometri din cei aproape o sută sunt separaţi de parapete. Operaţiunea a început în urmă cu trei ani, dar costurile mari încetinesc demersul care poate salva vieţi.
O altă problemă întâlnită este cea a pasarelelor pietonale. Lipsa lor sau numărul destul de mic îi fac pe pietoni să traverseze neregulamentar, riscând producerea de accidente rutiere.
Pericole sunt şi pe autostrăzi. Lipsa de multe ori a panourilor electronice şi distrugerea gardului care delimitează autostrăzile pot duce la producerea accidentelor rutiere.
An de an reprezentanţii CNANDR spun că încearcă să repare drumurile, dar de multe ori se lovesc de lipsa de fonduri.