Laser Valley de Măgurele, primul smart city din România

Data publicării:
smart city magurele

Măgurele, 2016. Se lucrează la cel mai mare laser din lume şi 1.000 de cercetători sunt deja angajaţi la institutele de acolo. În cinci ani, Ministerul Educaţiei vrea să transforme zona cunoscută pentru performanţă în ştiinţă într-un oraş inteligent care să atragă investitori: Laser Valley. Cu centre de cercetare, socializare şi recreere. Statul ar urma să se ocupe de infrastructură, pentru ca savanţii să aibă legături rapide spre Gara de Nord, Aeroportul Otopeni şi Dunăre. Drumul până la nodurile de transport ar trebui să dureze cel mult 30 de minute.

Adrian Curaj, ministrul Educaţiei: „Ar fi cel mai mare proiect al Strategiei Dunării din Baden-Württenberg pâna la Marea Neagra. Încercăm să facem o poveste de dezvoltare teritorială cu impact mare pe competitivitate.”

Ministerul Educaţiei nu ştie încă de unde să ia banii pentru acest plan care sună bine. Variantele sunt fonduri europene, investitori privaţi şi autorităţi locale. Deocamdată, primarul de la Măgurele ar vrea să poată repara măcar gropile de pe singura cale de acces spre Capitală.

Ştefana Todică, reporter Digi24: „Sunt peste 10 mii de locuitori în oraşul Măgurele, iar oamenii de aici au în acest moment o singură şosea directă către Bucureşti. Şi pot ajunge în Capitală fie cu maşina personală, fie cu autobuzul. ”

Narcis Constantin, primarul interimar Măgurele: Atâta timp cât nu avem un transport public de calitate, eficient cred că nu putem vorbi de dezvoltarea oraşului. Există două şanse: ca Măgurele să fie mai mult decât în proiecte de astăzi. Sau există şansa să rămânem la un nivel de dezvoltare mai mic decât ne imaginăm acum. Oricum, dacă nu visăm, s-ar putea să nu realizăm nimic.

Localnicii nu par însă dispuşi să viseze cu ochii deschişi.

„Nu mai am încredere. Se fac promisiuni înaintea campaniilor electorale, după care în timp se pierd acele promisiuni. Se fac lucrurile mărunte, iar cele care sunt necesare şi importante se pierd.

***

Trăim în România şi nu trebuie să ne îmbătăm cu iluzii. ”

Şi nu este vorba despre pesimism, ci de experienţa marilor proiecte eşuate. Mai ales când vorbim despre infrastructură.

Doru Cireaşă, specialist infrastructură de transporturi: „Acest plan este prea puţin realist, nu este corelat cu planurile de dezvoltare regională ale judeţului Ilfov şi ale Bucureştiului. Metrou spre aeroportul Otopeni ... ar trebui să treacă 10 ani ca să se mişte ceva, nu cred că avem această capacitate financiară.”

Deocamdată, Ministerul Educaţiei plănuieşte să lanseze săptămâna viitoare un concurs internaţional de urbanism pentru viitorul Laser Valley. Şi păstrează secrete unele detalii ca să nu provoace scumpirea artificială a terenurilor de la Măgurele.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Candidatul de extremă dreapta, George Simion, ar putea ajunge la putere, scrie...
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Cine poate încasa ultima pensie în caz de deces? Cine ia pensie de urmaș și până la ce vârstă?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Hugh Grant, mărturisiri neașteptate despre personajul său din „Notting Hill”. Starul face dezvăluiri inedite...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”