Laser Valley de Măgurele, primul smart city din România

Data publicării:
smart city magurele

Măgurele, 2016. Se lucrează la cel mai mare laser din lume şi 1.000 de cercetători sunt deja angajaţi la institutele de acolo. În cinci ani, Ministerul Educaţiei vrea să transforme zona cunoscută pentru performanţă în ştiinţă într-un oraş inteligent care să atragă investitori: Laser Valley. Cu centre de cercetare, socializare şi recreere. Statul ar urma să se ocupe de infrastructură, pentru ca savanţii să aibă legături rapide spre Gara de Nord, Aeroportul Otopeni şi Dunăre. Drumul până la nodurile de transport ar trebui să dureze cel mult 30 de minute.

Adrian Curaj, ministrul Educaţiei: „Ar fi cel mai mare proiect al Strategiei Dunării din Baden-Württenberg pâna la Marea Neagra. Încercăm să facem o poveste de dezvoltare teritorială cu impact mare pe competitivitate.”

Ministerul Educaţiei nu ştie încă de unde să ia banii pentru acest plan care sună bine. Variantele sunt fonduri europene, investitori privaţi şi autorităţi locale. Deocamdată, primarul de la Măgurele ar vrea să poată repara măcar gropile de pe singura cale de acces spre Capitală.

Ştefana Todică, reporter Digi24: „Sunt peste 10 mii de locuitori în oraşul Măgurele, iar oamenii de aici au în acest moment o singură şosea directă către Bucureşti. Şi pot ajunge în Capitală fie cu maşina personală, fie cu autobuzul. ”

Narcis Constantin, primarul interimar Măgurele: Atâta timp cât nu avem un transport public de calitate, eficient cred că nu putem vorbi de dezvoltarea oraşului. Există două şanse: ca Măgurele să fie mai mult decât în proiecte de astăzi. Sau există şansa să rămânem la un nivel de dezvoltare mai mic decât ne imaginăm acum. Oricum, dacă nu visăm, s-ar putea să nu realizăm nimic.

Localnicii nu par însă dispuşi să viseze cu ochii deschişi.

„Nu mai am încredere. Se fac promisiuni înaintea campaniilor electorale, după care în timp se pierd acele promisiuni. Se fac lucrurile mărunte, iar cele care sunt necesare şi importante se pierd.

***

Trăim în România şi nu trebuie să ne îmbătăm cu iluzii. ”

Şi nu este vorba despre pesimism, ci de experienţa marilor proiecte eşuate. Mai ales când vorbim despre infrastructură.

Doru Cireaşă, specialist infrastructură de transporturi: „Acest plan este prea puţin realist, nu este corelat cu planurile de dezvoltare regională ale judeţului Ilfov şi ale Bucureştiului. Metrou spre aeroportul Otopeni ... ar trebui să treacă 10 ani ca să se mişte ceva, nu cred că avem această capacitate financiară.”

Deocamdată, Ministerul Educaţiei plănuieşte să lanseze săptămâna viitoare un concurs internaţional de urbanism pentru viitorul Laser Valley. Şi păstrează secrete unele detalii ca să nu provoace scumpirea artificială a terenurilor de la Măgurele.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Georgescu, pus la pământ de un apropiat! Este cumplit ce făcea în tinereţe: 'Frustrat şi ne punea...
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu, detalii despre banii lui Silviu Prigoană: „Dacă băieții mei erau majori, în trei zile...
Pro FM
Hailey Bieber neagă acuzațiile că ar fi ironizat-o pe Selena Gomez: „O poveste veche și obosită”
Film Now
Actorul care l-a impresionat pe Leonardo DiCaprio: "Era noul James Dean al televiziuni". Preferatul lui a...
Adevarul
Calitate medicală la jumătate de preț. Tara europeană unde românii se înghesuie să meargă la doctor: „I-a...
Newsweek
Casele de Pensii, obligate să dea sute de lei în plus pensionarilor cu grupe și condiții grele. Cum?
Digi FM
Pierce Brosnan: Următorul James Bond trebuie să fie britanic
Digi World
Secretul unui intestin fericit și al unei minți echilibrate. Fructele care pot scădea semnificativ riscul de...
Digi Animal World
Momentul când o cățelușă imploră ajutor după ce puiul ei a fost lovit de o mașină: „A fost prima dată când...
Film Now
Adevărul despre discuția aprinsă dintre Emma Stone și Margaret Qualley la Premiile Oscar 2025. Ce s-a...
UTV
Bianca Censori, din nou în centrul atenției! Apariție incendiară pe role în Italia