Pe lista realizărilor cu care se laudă şefului CNADNR după doi ani de mandat se află şi începerea pasajului care ar trebui să fluidizeze traficul pe şoseaua de centură a Capitalei, la intersecţia cu drumul spre Domneşti. Lucrările, care vor costa aproape 50 de milioane de euro, sunt însă departe de a fi început.
În urmă cu cinci luni Compania de Drumuri a scos la licitaţie lucrările pentru acest pasaj, însă deocamdată nu există niciun constructor. Acordul de mediu a fost obţinut abia luna trecută. Realizarea pasajului de 260 de metri ar trebui să dureze doi ani de la deschiderea şantierului. Aşa că şoferilor li se mai cere să aibă răbdare.
Reporter: Se circulă greu?
Șofer: Foarte greu, nu greu. Cred că am făcut o oră jumate de la intrarea de pe DN
Reporter: Aşa e mereu aici?
Șofer: Şi mai rău.
Reporter: Un pasaj ar fi de ajutor?
Șofer: Sigur că da, dar sunt atâţia ani de când ne minte.
În aceeaşi scrisoare, Narcis Neaga vorbeşte şi de majorarea gradului de absorbţie a fondurilor europene, de la 26% la 66%. Conform datelor Ministerului Fondurilor Europene, în ultimii opt ani, România a avut la dispoziţie peste 2,6 miliarde de euro pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere. A reuşit să cheltuiască ceva mai mult de 1,6 miliarde de euro, adică în jur de 62% din fonduri.
Directorul CNADNR se laudă şi cu inaugurarea a „sute de kilometri de autostradă”. Din 2013 şi până acum s-a tăiat panglica pe aproape 170 de kilometri de şosea rapidă.
„Ne lăudăm cu conexiunea la Vest, la Nădlac, dar cu o întârziere de trei ani de zile. Gândiţi-vă ce ar fi însemnat această conexiune în 2012 pentru o susţinere pe Schenghen”, spune Ion Lixandru, transportator.
Directorul CNADNR nu pomeneşte nimic despre proiectele începute şi blocate, pentru care şefii din Transporturi vor să obţină finanţare în următorul exerciţiu financiar european. Este vorba despre patru autostrăzi, şoselele ocolitoare ale Capitalei şi Bacăului şi reabilitarea mai multor drumuri naţionale.