„În acest moment, România are un document solid, fundamentat științific, care arată ce nevoi are România. Aceste nevoi sunt bine definitie. Are nevoie de un număr de 1300 de km de autostradă, de peste 2000 de km de drumuri express, de peste 3000 de kilometri de drumuri regionale, de modernizare de cale ferată, de aeroporturi internaționale”, a spus Ioan Rus.
El a arătat că, cel mai probabil, în timpul dezbaterii vor apărea și opinii pro și contra, iar acestea vor ajuta la finisarea Master Planului.
„Nu are nicio conotație politică”, a adăugat ministrul.
El a arătat că documentul analizează perioada până în 2030 și tot până atunci sunt estimate și finanțările de la Uniunea Europeană.
„La aceste lucuri se va adauga efortul național, sunt coridoarele paneuropene care reprezintă interesul european pe teritoriul României”, a arătat Ioan Rus.
„Interesul național este să asigurăm dezvoltarea zonei din nord-estul țării, Master planul relevă și aceste lucuri și nevoia de a gasi soluții”, a adăugat el.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat astăzi noul Masterplan de transporturi. Vor fi construite mai puține autostrăzi și mai multe drumuri expres.
Planul prezentat Comisiei Europene arată că România are nevoie de finanţare pentru doar 656 de kilometri de autostrăzi, adică de trei ori mai puţin decât anunţase anul trecut fostul ministru al transporturilor Dan Şova. Ministerul Transporturilor a decis să taie din proiectele pentru autostrăzi şi să le transforme în drumuri expres. Este cazul şosele Piteşti - Sibiu, despre care şeful Transporturilor nu ştie excat cât va costa şi nici când va fi gata.
Până în 2030, cel puţin pe hârtie, ar urma să se facă 2.200 km de drum expres.
Întrebat despre schimbarea în ceea ce privește numărul de kilometri de autostradă, ministrul a răpuns: „Acest document face un echilibru extrem de rațional între ceea ce avem nevoie astăzi și posibilitățile pe care, de asemenea, le avem astăzi. Nu este un document pentru totdeauna, el la trei ani, la cinci ani se va modifica”.