La inaugurarea pistei au fost prezenţi, pe lângă ministrul Transporturilor, Ioan Rus, şi ministrul Economiei, Constantin Niţă, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Aristotel Căncescu, precum şi consilieri şi parlamentari din Braşov şi judeţele vecine.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a precizat că pentru realizarea pistei, care are o lungime de 2.850 metri şi o lăţime de 45 de metri, a fost nevoie de 16 milioane de euro, sumă alocată din bugetul Consiliului Judeţean, însă până în prezent s-au cheltuit, în total, 30 de milioane de euro pentru lucrările executate şi că meritul pentru aceasta este al Consiliului Judeţean Braşov şi nu al Guvernului prezent sau trecut.
„Faptul că inaugurăm această pistă nu este nici meritului domnului Victor Ponta, nici a lui Klaus Iohannis, nici a domnului Boc sau a doamnei Udrea. Este meritul Consiliului Judeţean şi a consilierilor din toate formaţiunile politice“, a afirmat Aristotel Căncescu, citat de Mediafax.
El a mai spus că fără sprijin din partea Guvernului construcţia aeroportului nu poate fi terminată.
„Pe mine m-ar bucura dacă am avea un ajutor financiar, pentru că fără un sprijin financiar nu-l putem finaliza. Avem bani pentru căile de rulare, pentru balizaj, pe care le vom finaliza anul viitor. Până acum am cheltuit sub 30 de milioane de euro, dar ar mai trebui încă pe atât să finalizăm acest aeroport”, a spus preşedintele CJ Braşov.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, l-a asigurat pe preşedintele CJ Braşov că, dacă Consiliul Judeţean nu va avea resurse să finalizeze lucrările, va propune un proiect de lege prin care să fie transferate o parte din lucrări în administrarea Ministerului Transporturilor, iar aeroportul de la Ghimbav să devină ”un aeroport de rezervă“ al celui din Otopeni.
„Ţinând cont de diferenţa de climă permanentă şi condiţiile meteo de pe aeroportul Otopeni, aeroportul de la Braşov se poate transforma într-unul de rezervă al Otopeniului. Prin urmare, ar trebui să finanţăm de la Guvern alte lucrări necesare pentru acest aeroport, pentru că ar fi păcat să laşi pista să se distrugă”, a spus ministrul.
„Aici mai este mult de lucru. Am făcut o pistă doar şi foarte bine că nu am tăiat o panglică, pentru că ne făceam de râs. De acum, trebuie să stăm cu picioarele în apă rece puţin, să găsim soluţia optimă ca să mergem cu viteză mai mare mai departe”, a mai spus Ioan Rus.
El a mai spus că o să facă eforturi ca investiţia să fie dusă până la capăt, astfel încât de-a lungul pistei să nu fie făcut „depozit de lăzi de cartofi”.