Foto: Inquam Photos
La 31 decembrie 2015, drumurile publice totalizau 86.080 kilometri, din care 17.606 km (20,5%) drumuri naționale, 35.316 km (41%) drumuri județene și 33.158 km (38,5%), drumuri comunale.
Comparativ cu 2014, lungimea autostrăzilor a crescut în 2015 cu 9,4%, respectiv 64 kilometri.
Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura rețelei de drumuri publice s-au înregistrat: 32.641 km (37,9%) drumuri modernizate (în proporție de 91,3% drumuri modernizate cu îmbrăcăminți asfaltice de tip greu și mijlociu), 21.136 km (24,6%) drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 32.303 km (37,5%) drumuri pietruite și de pământ.
În ceea ce privește starea tehnică a drumurilor publice, 41,5% din lungimea drumurilor modernizate și 51,2% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminți ușoare rutiere aveau durata de serviciu depășită.
De asemenea, din totalul drumurilor naționale, 35,2% (6.193 km) erau drumuri europene, 4,2% (747 km) autostrăzi, 1,6% (281 km) drumuri cu 3 benzi de circulație, 10,3% (1.807 km) drumuri cu 4 benzi de circulație și 0,1% (22 km) drumuri cu 6 benzi de circulație.
În plus, drumurile județene erau, în proporție de 39,9%, drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere, iar drumurile comunale, erau în proporție de 44,4% drumuri pietruite.
La capitolul liniilor de cale ferată de folosință publică, datele INS relevă că, în 2015, erau în exploatare 10.770 km, din care 10.632 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 4 km linii cu ecartament îngust și 134 km linii cu ecartament larg.
Densitatea liniilor la 1.000 kmp teritoriu a fost de 45,2%. Densitățile cele mai mari s-au înregistrat, în ordine, în regiunea București-Ilfov (153,2%), regiunea Vest (58,9%), regiunea Sud Est și regiunea Nord Vest (48,8%).
Nu în ultimul rând, la sfârșitul anului trecut, lungimea liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.030 km reprezentând 37,4% din rețeaua de cale ferată în exploatare.