După ce s-au asigurat că sunt condiţii bune pentru zbor, aviatorii au urcat în înaltul cerului la manşa MIG-urilor 21. Acestea mai pot fi folosite doar până în 2017, iar piloţii aşteaptă cu nerăbdare sosirea avioanelor F16.
Acestea vor ajune în ţară un an mai devreme. Personalul care le va folosi va merge în Portugalia, ţara de unde au fost achiziţionate aparatele de zbor, pentru a se familiariza cu ele.
„Este vorba de vreo 90 persoane - piloţi, maiştri, ingineri, personal tehnic. Piloţii care vor fi selecţionaţi şi pregătiţi pentru a opera pe F16 trebuie să fie piloţi mai tineri, ca ei să poată deveni instructori pentru generaţiile următoare de piloţi”, spune ministrul Apărării, Mircea Duşa.
Cele 12 avioane F16 achiziţionate de România de la forţele aeriene portugheze nu sunt noi, dar vor fi modernizate în Statele Unite. Costul total se ridică la aproape 628 de milioane de euro, din care 173 de milioane reprezintă suma plătită Portugaliei, în timp ce restul de 455 de milioane de euro vor fi plătite americanilor pentru operaţiunile de îmbunătăţire.
Diferența între avioanele F16, de producție americană, și MIG-urile rusești nu este semnificativă, dar acestea din urmă nu vor mai putea fi folosite din 2017.Cele 12 avioane de război F16 reprezintă doar 25% din necesarul României pentru a securiza complet spaţiului aerian.