Dunărea şi Mureşul au ajuns în Capitală. Sunt primele două trenuri produse de spaniolii de la CAF pentru metroul bucureştean. Noile garnituri sunt echipate cu geamuri rabatabile, au sisteme de informare a călătorilor şi locuri speciale pentru transportul bicicletelor.
„Primul tren trebuie să efectueze 20.000 de kilometri printre trenurile cu călători, după care ele vor fi introduse în serviciul comercial. Primele două trenuri ar putea intra în serviciul cu călători la sfârşitul lunii aprilie, începutul lunii mai”, spune Gabriel Sburlan, director de exploatare Metrorex.
Până la finalul acestui an şi Prutul, cel de-al treilea tren adus din Spania, va ajunge în depoul din Berceni. Restul care au rămas până la 16 vor fi aduse în ţară anul viitor. Noile garnituri au costat 97 de milioane de euro, iar Metrorex vrea să mai cumpere încă opt.
„Primele patru sunt realizate integral în Spania, celelalte 12 vor fi asamblate la uzina Griviţa din Bucureşti”, adaugă directorul de exploatare.
Modele mai vechi ale trenurilor care îi vor plimba pe bucureşteni între Pipera şi Berceni există deja în Madrid.
Acestea au o capacitate de 1.200 de persoane și pot circula cu 80 de kilometri la oră. Avantajul modelului care va fi pus în funcţiune în Bucureşti este că nu mai are bare la mijloc, ceea ce creează un spaţiu foarte larg pentru călători.
În prezent, pe şine circulă 44 de trenuri Bombardier cu o vechime de cel mult 14 ani, dar şi 25 de garnituri produse la Arad în urmă cu aproape 30 de ani. Zece dintre acestea vor fi trase pe linie moartă anul viitor, susţin şefii de la metrou.
Deşi nu sunt la fel de arătoase ca cele produse în Franţa sau Spania, pot circula fără restricţii, deoarece au suferit îmbunătăţiri, cum ar fi schimbarea sistemului de frânare. Trenurile din flota veche a Metrorex ajung la revizie generală la fiecare 150.000 de kilometri sau la aproape doi ani.